22 Mart 2011 Salı

Ralph Lauren – Polo (1978)


Ralph Lauren – Polo (1978) Markanın klasikler arasındaki yerini almış parfümü.

Bugün, parfümlere meraklı hemen herkesin aşina olduğu kokulardan birisine göz atacağım. Yaşı özellikle 35 ve üzeri olanların Polo’yu bilmemeleri neredeyse imkansız.

Ralph Lauren, bilindiği gibi Polo yaka tişörtleri ve söylemeselerde elit kesime yönelik ürünleri ile saygı duyulan bir marka. Özellikle artık marka ile özdeşleşen logosu ile bilmeyen yoktur gibime geliyor. İnceleyeceğim Polo (yeşil şişe) markanın ilk çıktığında büyük ilgi gören modeli. Unutmadan söyleyeyim 1978’de çıktıktıktan bir yıl sonra dünyanın en iyi parfümü ödülünü de almış.    

Tarz olarak odunsu-şipre olarak sınıflandırılabilir. İlk sıkıldığında aromatik bir çimen-çam ağacı kokusu sizi karşılıyor. Birazda turunçgil destek veriyor. Son derece taze ve doğal. Bir süre sonra ise parfüm asıl yüzünü size göstermeye başlıyor. Bergamot benzeri turunçgil geriye çekilirken yerine silhat ve deri geliyor. Bu arada çam ağacı kokusu da sürekli olarak kendisini hissettiriyor. Bir parça da herbal (şifalı otlar) tarzı bir koku alttan alta hissediliyor. Toparlayacak olursam Polo, çam ağacı, silhat, biraz deri ve aromatik otlardan oluşuyor. Üst ve orta notalarda çam ağacı baskınken, alt notalarda silhat daha ön planda. Bunun dışında ne tatlımsı ne şekerimsi ne de vanilyamsı bir tarzı var. Aynı şişesi gibi yeşil, ağaçsı kokan bir yapısı var.

Şimdi efendim bu parfümle ilgili söyleyecek çok şey var aslında. Ama gereksiz bir şekilde lafı uzatmak istemiyorum. Öncelikle Polo parfüm dünyasının saygı duyulan klasiklerinden birisi hiç şüphesiz. Biraz eskilerde kalsa da kokusunun güzelliği, harmanının doğallığı ve koku kalitesi konusunda söyleyecek bir şeyim olamaz. Fakat yılların getirdiği yeni koku trendleri arasında pek şansı olacağını sanmıyorum. Evet zamanının en güzel parfümlerinden birisi olduğu şüphesiz. Ama bugün biraz eski moda kalmış gibi kokusu.

Şunu da belirtmeliyim ki yoğun odunsu, çamsı ve silhat baskın parfümlerle pek aram yok. Ama Polo benim bile hoşuma gitti. Peki alıp kullanır mıyım? Muhtemelen hayır. Ama özellikle erkeksi yapısı, elegant ve olgun havası, başarılı harmanı ile adeta zamana meydan okuyor. Ama nereye kadar?

Polo’yu kimler mi kullanır? Benim hayal dünyamda şöyle bir tablo oluştu: 30 yaş üzeri, iyi gelir sahibi, klas, tenis ve golf kulüplerine üye, hafta sonlarını çiftlik evlerinde geçiren erkekler. 
   
Kalıcılık ve farkedilirlik olarak tatmin edici diyebilirim. Tam bir erkek parfümü. Hatta bu kokuyu duyan kadınlar büyük ihtimalle pek hoşlanmayacaklardır. (Bende böyle oldu bilginize) Yani kadınlar üzerinde etkili olan parfümlerden olmadığını belirtmeme gerek yok sanırım. Tam bir sonbahar-kış parfümü. Yazın ağır kaçacaktır.

Artıları:
+ Bu tarz parfümlerin en iyi örneklerinden birisi (Belki de en iyisi)
+ Tertemiz, kaliteli ve çok iyi dengelenmiş harmanı.
+ Kalıcılık ve farkedilirlik başarılı.

Eksileri:
- Günümüzün modern parfüm trendlerine uzak kokusu.
- Özellikle keskin, odunsu, çamsı kokuları sevmeyenler uzak durmalı.

Koku Güzelliği:10/8   Kalıcılık:10/7.5   Farkedilirlik:10/7.5

38 yorum:

  1. Çok güzel bir inceleme olmuş, tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  2. bu parfüm resmen vikse kokuyor hayatımda kokladığım en berbat koku bu parfümü kullandınmı bilmiyorum testere göre cevap veriyorsan bilemem ama normali cidden vikse kokuyor viks sür aynı mesele 150 tl boşa para verdim 10/8 neden acaba bana bunu söyle lütfen, bana göre 10/2 bana inanmayanlar alsın kullansın

    YanıtlaSil
  3. Adsız dedi ki... Merhaba,

    "Vikse"den kastınız sanırım naneli ve mentollü kokan Viks VapoRub kremleri.

    İkisi arasında hiç bir benzerlik göremedim. Polo taze çam ağacı kozalakları gibi kokarken Viks VapoRub güçlü bir mentol kokusuna sahip.

    Burada sürekli değindiğim gibi her parfüm farklı kişilerde farklı hisler uyandırabilir. Sizin çok sevdiğiniz bir parfümü de ben hiç sevmeyebilirim. Bu çok normal bir durum. Zaten doğrusu da bu. Hepimiz aynı parfümü sevsek ve kullansak sizce sağlıklı bir şey olurmuydu?

    Her zaman söyledeğim gibi "Hiçbir parfümü denemeden kesinlikle almayın" Yoksa hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  4. benim gibi paprfümleri kendim için kullanıyorum diyorsanız, favorilerimden biri belki ilki...cenk

    YanıtlaSil
  5. Zevkler tabiki tartışılamaz ancak 10/8 puan ve ''Bu tarz parfümlerin en iyi örneklerinden birisi (Belki de en iyisi)'' şeklindeki yorum kesinlikle sizi yanıltmasın ve beklentilerinizi yükseltmesin. Parfüm tam bir bomba ama muhtemelen elinizde patlayacak bir bomba. 10/8 bence şöyle değerlendirilmeli parfüm hakkında fikrini sorduğunuz 10 kişiden 8i kokunuza burun kıvıracaktır. (koku tabiki kendinizi mutlu etmek için kullanılır ben sadece kokunun beğenilme ihtimalini anlatabil-mek için böyle bir örnek verdim. Benim şahsi fikrim bırakın güzel olmayı özellikle üst noktaları tahamül edilebilir gibi değil. Ben şahsen deneme amaçlı kullandığıma kullanaca-ğıma pişman oldum. Koku Vicks'e benziyormu? tam olarak değil ancak size direkt olarak o ağrı ve romatizma kremlerini anımsattığıda bir gerçek. Yalnız Parfüm merakı arkadaşın ''
    Polo’yu kimler mi kullanır? Benim hayal dünyamda şöyle bir tablo oluştu: 30 yaş üzeri, iyi gelir sahibi'' şeklindeki fikrine kesinlikle katılıyorum, çünkü bu parfüme 200 TL civarı para verecek kişinin gerçekten etrafa saçacak kadar çok parası olması gerek. Gerçi ben bu kadar kötü kokan zenginde görmedim ama :)). Neyse, alan varki 30 senedir hala üretiliyor, ama kesinlikle denemeden uzak durulması gereken bir koku.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. katılıyorum bencede 8 puan çok bu kokuya aşırı agır bir koku

      Sil
  6. Güzelim poloyu vickse benzetenleri asla anlayamıcam. Vicks olabildiğince mentol keskin nane kokarken polo çiğ çam yaprağı+kozalak kokmakta. Bide çok yoğunumsu tütsü vari bir kokusu vardır açılışta. Başyapıtlardan biri olan poloyu vicks gibi kokuyor diyerek aşağılamak pek doğru olmamış bana kalırsa... Akinooo

    YanıtlaSil
  7. Valla bende hiç vickse benzetemedim. Başlangıcında hiç mentol kokusu yok ki???

    YanıtlaSil
  8. Adminim iyi geceler....Yazılarınızı ve yorumlarını zevkle takip etmekteyim...Öncelikle bizlere parfümler hakkında bir nebzede olsa fikir verdiğiniz için tşk ederim...Daha önnce Ralph Lauren- Safari kullandım şu anda ise Ralph Lauren -Polo sport kullanmaktayım..İkiside gercekten koku olarak memnun kaldığım parfümler.Ralph Lauren Polo Crest çok tavsiye edenle karşılaştım ve cok yorum okudum..Gerçekten alınmaya değer bir parfüm mü?çünkü yaklasık 110ml 400tl buldum....)))bu konuda bir fikir beyan ederseniz sevinirim...

    YanıtlaSil
  9. Valla kalbin temiz mi diyeyim ne söyleyeyim bilemedim şimdi.

    Bende tam bugünlerde Polo Crest'i kullanıyorum. Yarın onunla ilgili yazacağım zaten.

    Yine de bence Polo Classic (Yeşil şişe) seviyorsan Creste gerek yok. Çok pahalı dediğin gibi. Polo Classic ile birbirlerine oldukça benziyorlar. Çok daha makul bir fiyata Polo Classic alman daha mantıklı olacaktır.

    YanıtlaSil
  10. Ben çok beğendim ve almayı düşünüyorum çok erkeksi ve çok güzel bir koku.Çokta farklı bir koku.Bu konuda terre d'hermes e benziyor.

    YanıtlaSil
  11. Admin ralph lauren safari yi nereden temin edebilirim? hala ülkemize gönderiliyormu?

    YanıtlaSil
  12. Safari artık zor bulunan bir parfüm. Üretimi durdurulmuş olabilir. Genel olarak büyük sitelerde satışına rastlamadım.

    Bir tek kokudankokuya.com sitesinde rastladım. Oradan temin edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  13. bu kokuyu erkek arkadaşıma parfüm ararken deneme fırsatımız oldu. biraz eski koktuğu doğru çünkü ben de babamın buna benzer bir parfümünü hatırladım:) bir sürü parfüm denedik ama son zamanlarda çıkan parfümlerin hepsi birbirine o kadar benziyor ki çam kokusu ile tek dikkat çekip fark yaratan parfüm bu oldu. 24 yaşında bir bayan olarak bu parfümü sıkmış biri yanımdan geçse herhalde bu koku kimden geliyor diye dönerdim.:)

    bu parfüm farklı ve dikkat çekici:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son cumlenizi okurken doverdim yazdiniz diye dusunurken donerdim gorunce isin rengi degisti :)

      Sil
  14. Raşit bey merhabalar, peki bu parfümü 21 yaşında birisi kullansa çok mu abes durur,kokuyu denemedim ama benim istediğim tarzda koku anlatılanlara göre en kısa zamanda denemek istiyorum,ama kullanılsa uygun olur mu sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Yok abes olmaz. Ama ne bileyim sanki biraz daha olgun erkek kokusu gibi. Fakat eğer isterseniz test edin. Hoşunuza giderse tabiki kullanabilirsiniz.

      Sil
    2. anladım denemek lazım mutlaka, çok teşekkür ederim.

      Sil
  15. Sevgili arkadaşım , RAŞİTİN tavsiyesi üzerine bu parfümü yeni aldım...
    Aldığım yerde çalışan bayan ne kadar almamam konusunda ısrarcı olsada kararımı degiştiremedi :)
    parfüm hakkında genel yapılan yorum şu ... evet cok hoş bir koku , fakat 30-40-50 yaş aralıgına hitap ediyor... ağır abi parfümü v.b. ( tabi bu tartısılır )
    ben genel olarak parfümün kokusunu begendim...ÖZELLİKLE İLK SIKILDIGINDA BELLİ BİR SÜRE KENDİNİZ BİLE DISARDAN GELEN KOKULARI ALAMIYORSUNUZ.. O KADAR BASKIN YANİ !! :) VE COGU KİŞİNİN BU PARFÜMÜ KULLANMADIGINI DÜSÜNÜRSEK.. CEVRENİZDE SİZE AİT BİR KOKU HİSSİ UYANDIRIYOR ....VE KOKU OLARAK HİSSETTİRDİGİ, ÇAM kokusu ve SALEP kokusu gibi :) FAKAT YAZ AYLARINDA KOKUSU BİRAZ AGIR KACABİLİR...

    KOKU GÜZELLİGİ : 10 / 7.5 _____ KALICILIK : 10 / 8 _____ FARKEDİLİRLİK : 10 / 9

    YanıtlaSil
  16. Ahh Polo Clasic ahh ; Şimdi ne desem ben bu parfüm hakkında ? Yukarda Parfüm merakı kardeşimiz ne güzel yazmış. Eline sağlık. Benim hayatımın parfümü diyebilirim. Drakkarlar, Caronlar, Aramisler benim en sevdiklerimdir. Ama polo gerçekten çok harmanlı ve dolu dolu bir parfüm. Yeni genç çıtır arkadaşlara çok ağır gelir zira onlar clubber kokularını severler genel olarak. Ama ben erkeğim adam gibi parfüm kullanıcam diyen ama eski geleneklerine sahip çıkan erkeklere tavsiye edlilir. yoksa ziyan edersiniz parfümü.

    YanıtlaSil
  17. Parfüm Merakı ve emin ergül sorum ikinize de:polo clasıc mi Drakkar n. mi?Gerçi p.m nın cevabını tahmin ediyorum ama:)Bekliyorum ,birini alacağım ona göre,zaten emin konuyu biliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karada, denizde ve havada... Her zaman ve her şartta tabiki Polo Classic.

      Sil
    2. Essenziayı eledin mi la zett :-)

      Sil
    3. Elemedimde baskan bulamiyorum,, TV alcem , izmir den bir dostumdan:)

      Sil
    4. Tekin acarda olm sololar :-)

      Sil
  18. Merhabalar parfüm merakı;
    Sizi özenle takip ediyorum ve takdir edilecek bir iş çıkarıyorsunuz. Sizden ricam erkek yaz kokuları olarak en sevdikleriniz adına ufak bir liste yapar mısınız? Sonuçta koku bireysel zevktir fakat sizin tecrübelerinize de güveniyorum. En iyi birkaç yaz kokusunu değerlendirirseniz çok sevinirim. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Teşekkür ederim. Benden başka arkadaşlarda listeler hazırlamamı istiyor. Fakat bu liste yapma işinin sonu yok gibi. Erkek parfüm listesi, kadın parfüm listesi, yazlık liste, kışlık liste, baharlık liste vb. gibi uzayıp gidebilir. Ve hepsi de mantıklı istekler olur.

      Aslında bu tür listeler yapma taraftarı değilim. Hatta diğer iki listeyi de kaldırmayı düşünüyorum. Bence siz yorumların sonlarındaki 8 puan ve üzerindeki parfümleri listeleyip, onları mağazalarda deneyebilirsiniz.

      Sil
  19. Ben 20 yildan beri bu parfumu kullaniyorum, cok memnunum. Her kullanimda ayri bir heyecan. Viks kokusuyla alakasi yok. Yukaridaki inceleme cok dogru yapilmis. Klasik bir koku ve koku gun icinde degisiyor. Maalesef esim pek hoslanmiyor. Klasik erkeksi kokulari sevenlere tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  20. bu parfumu aldım fakat hiç sevemedim hayal kırıklıgına ugradım çok parfum kullandım yanlış olamam acayip birşey..sıkmaktan korkuyorum etrafıma acaba rahatsızlık verirmiyim diye...

    YanıtlaSil
  21. Merhaba parfüm merakı, uzun süredir yaIarınızı takip ediyorum ve kör alış yapıyorum. Aldığım tüm parfümler tam da yorumladığınız gibi çıkıyor, bu yüzden keşke dediğim bir parfümüm olmadı. Ancak aradığım ve bulamadığım bir parfüm var. Parfüm o kadar hafızama yer etti ki nerede duysam işte bu diyorum. Kısaca bahsetmek gerekirse parfüm biraz polo classic ve first class parfümünün karışımı Ve çok az tatlı hali gibi, çok az da envy dip notası ekleyelim . İlginçtir ki bu kokuyu hep arap turistlerde duyuyorum.35 yaş üzeri) Koku ile ilgili fikir verebilirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, bahsettiğiniz gibi bir parfümü tahmin etmek imkansıza yakın. Binlerce parfümün olduğunu düşünürsek, samanlıkta iğne aramaya benzeyebilir, tahmin etmeye çalışmak.

      Sil
  22. abi BANA cvp yazmayınca. yorumlarına bakarak bunu aldım. pişman olursam özelden görüşelim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, sürekli bilgisayar başında olamıyorum. Aslında sitede biraz araştırma yapınca 8 puan ve üzerindeki parfümlerin listesini çıkarıp, onları mağazalarda deneyip kararınızı verebilirsiniz.

      Bu arada hiç bir parfüm için sorumluluk kabul etmem :)

      Sil
    2. abi öyle bir yerdeyim ki burdaki en büyük mağaza 101. :) görev icabı ona bile gidemiyoz.., polo clasiği hızlıal dan aldım. umarım bana uyar..

      Sil
    3. abi ben baya baktım.bi kaç tane gördüm. sizden yine güncel 8 ve üstü 5i rica istiyommm:)

      Sil
    4. yaw abi www.decantshop.com a girdim de tom ford a 8 dolar yazıyo. ben çözemedim. yardımcı olurmusun?

      Sil
    5. decantshop'taki fiyatlar ml. başına olarak belirleniyor. Yani 1 ml. parfüm 8 dolar. Daha detaylı bilgiyi, decantshop sitesine mail atıp, öğrenebilirsiniz.

      Sil