23 Haziran 2011 Perşembe

Christian Dior - Fahrenheit (1988)


Christian Dior - Fahrenheit (1988)  Parfüm dünyasının önemli eserlerinden.

Bazı şeyler vardır “zamanın ruhuna” uygundur. Bazı şeyler vardır o günün şartları için olabileceğin en iyisidir. Bazı şeyler vardır sessizce ortaya çıkar ve insanları peşinden sürükler. Bunun adına tutku mu denir, doğru zamanda doğru şey mi denir çok emin değilim. Fakat bildiğim bir şey var ki bugünkü konuğum parfümlere pek ilgisi olmayan birisinin bile iyi kötü bileceği bir parfüm. O kışkırtıcı ve haylaz kırmızı şişenin içinde bakalım nasıl bir koku yatıyor. Unutmadan söyleyeyim, bu yeniden yazılmış, detaylandırılmış ve güncellenmiş incelemedir.

Parfüme geçmeden önce bir kaç şeyden bahsetmek istiyorum. Çünkü karşımızda sıradan bir parfüm yok. 1988 yılında dünya parfüm piyasasında küçük çaplı bir deprem yaşanmış anladığım kadarıyla. Kokusu daha önce hiçbir şeye benzemeyen bu parfüm çıktığında ilk üç ay içinde sadece Avrupa’da 1.4 milyon şişe satarak kırılması zor bir rekora imza atmış. Geçen senelerin ardından bir çok yeni parfüm çıkmasına rağmen hala Dior’un en çok satan modeli. Peki çok satması ve popüler olması onun güzel koktuğunu yada başarılı olduğunu gösterir mi? Güzel koktuğunu değil ama çok başarılı olduğunu rahatça anlayabiliriz. Diğer bir soru da çok satan parfümler güzel koktukları için mi bu kadar popüler. Muhtemelen hayır. Bu derin, kısmen felsefik konuları başka bir yazıda detaylandırmak üzere kenara bırakalım ve geçelim kokumuza.

İlk sıkıldığında yapay çiçekler ve biraz da benzine benzeyen bir koku ile açılışı yapıyor. İlk izlenim nasıl mı? Küçük bir şok! Evet daha önce hiç karşılaşmadığım bir yapı. Sanki uzaydan gelmiş gibi. Resmi olarak açıklanan üst notalarında hanımeli var. Muhtemelen bu tuhaf koku hanimeli, menekşe ve o tuhaf benzin kokusunun birleşimi sonucu oluşmuş. Neyse ki bir süre sonra kokusu oturmaya başlıyor. Çiçeklerin etkisi oldukça azalırken silhata (patchouli) çok benzer karanlık bir benzin kokusu gelmeye devam ediyor. Biraz da salatalık benzeri. Anlatması zor. Başlangıcına göre daha tahammül edilir. Fakat benim için hala çok zor. Alt notaları ise en sevilebilen yanı kuşkusuz. Sakin, yumuşak bir deri. Böylece devam ediyor. Özetle: Yapay çiçekler, benzin, biraz salatalık benzeri koku ve deri. Benim algıladıklarım ve hissettiklerim bu şekilde.


Bana göre Fahrenheit’ta tam bir çiçek-deri teması hakim. Harmanı zengin ve detaylı. Benzersiz ve erkeksi. Algıları zorlayan, sevmesi zor, saldırgan ve maço. Bir kadın ne kadar sever bu kokuyu şüpheliyim.

Tam da bu noktada, parfümün Jean Louise Sieuzac ile birlikte yaratıcısı Maurice Roger bir söyleşisinde bakın neler demiş:

“Biz onu çiçeksi bir konsept üzerine inşa ettik. Ama geleneksel olarak kadın parfümlerinde kullanılan yasemin çiçeği gibi feminen değil. Piyasadaki bir çok parfümün içeriğine bakın. Çoğu birbirlerine çok benzerler.”

Roger burada muhtemelen diğer çiçeksi parfümlerden çok farklı ve erkeksi bir konsept yarattık demek istemiş. Gerçekten de bu konuda tamamen haklı. Fahrenheit mahallenin yaramaz çocuğu gibi adeta. Yada ailenin bir baltaya sap olamamış serseri oğlu gibi.


Fahrenheit, şimdiye kadar denediğim en garip ve sevmesi zor parfümlerden. Bu kokunun fanatikleri hiç alınmayın. Ama artık eskilerde kalmış Polo Classic yada Azzaro Pour Homme’u anımsatan erkeksi tarzıyla günümüzün çok uzağında. Hele o açılışı yok mu. Dayanması ve tahammül etmesi zor. Zaten bir çok kişi bu parfümü “ya aşık olursun yada nefret edersin” diyerek anlatıyor. Bende bu tanıma katılıyorum. Ortası kesinlikle yok. Ne yazık ki ben nefret edenler kısmındayım. Biliyorum o bir klasik. O bir efsane kabul ediyorum. Fakat böyle bir kokuyu hiçbir zaman ne sevebilirim ne de kullanabilirim. Denemeden alınmaması gereken saatli bombalardan birisi. Aman dikkat.

Kalıcılığı bende yüksek olmadı. Bu durum da benim tenimde genellikle hiç bir parfümün kalıcı olmamasına bağlayabiliriz. Onun için buradaki kalıcılık değerlendirmelerim size aynen uyacak diye düşünmeyin. Bu durumu da göz önünde bulundurun bence. Farkedilirlik ilk bir saat gayet iyi. Daha sonra azalıyor. Ben daha güçlü bir yapısının olacağını düşünüyordum. Sanırım benim tenimde pek olmadı. Kullanım dönemi olarak dört mevsime de uyacaktır. Fakat siz yine de yaz sıcaklarında çok fazla sıkmayın. Ne olur ne olmaz. Olgun ve maço tarzını dikkate alırsak sanki 25 yaş ve üzerine daha çok yakışacaktır.

Artıları:
+ Harmanı zengin ve dolgun.
+ Alt notalarındaki deri kullanımı gayet başarılı.

Eksileri:
- Açılışı tahammül edilir gibi değil.
- Eskilerde kalmış kokusu.
- Salatalık ve benzin gibi kokmak istemeyeceğimi gayet iyi biliyoum.

Koku Güzelliği:10/4

62 yorum:

  1. Aşırı kült bir koku. Değişik ve uç noktalardaki bu yapısı yüzünden ya pu parfümün fanatiği olursunuz yada nefret edersiniz. Ben bu güne kadar bu koku için eh işte, fena değil, güzel, altarnatif vs. tarzında hiç bir cümle duymadım. Bu parfüm için ya mükemmel ya berbat deniliyor. Bu yüzden bu parfümün yorumlarında birbirine çok zıt ifadeler görürseniz pek şaşırmayın :)

    YanıtlaSil
  2. Bende kendimce bi yorum yazmak istiyorum parfüm bencede ne iyi ne kötü gibi ama para verip almam 150tl vs ancak hediye vs gibi durumlarda kullanmam demem:))

    YanıtlaSil
  3. fahrenheit ın yeni sürümünü yazmışsınız eski sürümünü koklamış olsaydınız inanın ki kokuya aşık olurdunuz çünkü kokuyu tamamen değiştirmişler

    YanıtlaSil
  4. Evet sanırım 2000 yılı civarında formülünü değiştirmişler. Muhtemelen benim kullandığım yeni versiyonu.

    Fakat eski sürümünü bulmak pek mümkün görünmüyor. Keşke bulabilsek...

    YanıtlaSil
  5. bargello parfümden bakabilirsiniz açık parfüm diye bir önyargı oluşabilir zihninizde ama eski versiyonunu nazarımda en iyi yapan açık parfümcü orası
    yeni sürüm fahrenheit incelemenize bende katılıyorum bu arada

    YanıtlaSil
  6. 28 yaşındayım bir fahrenheitçi olarak olumsuz eleştirileriniz kanıma dokundu :) sanırım ben uç noktalarda sevenlerdenim bu kokuyu.tam 10 senedir kullanırım ve beğenmeyen birini görmedim..aslında bu kokuyu o kadar kıskanıyorumki adını soranlara söylemiyorum:) ev arkadaşım aldı çabuk bitsin diye onunkini hep boşa sıkıyodum,işte böyle bi aşk fahrenheit undu :) sanırım ben uç noktalarda sevenlerdenim bu kokuyu.tam 10 senedir kullanırım ve beğenmeyen birini görmedim..aslında bu kokuyu o kadar kıskanıyorumki adını soranlara söylemiyorum:) ev arkadaşım aldı çabuk bitsin diye onunkini hep boşa sıkıyodum,işte böyle bi aşk fahrenheit

    YanıtlaSil
  7. Kanınıza dokunacak bir şey yok ki ortada. Sadece kendi kişisel görüşlerimi yazıyorum. Sevmeme hakkımı kullanıyorum. Hepimiz aynı şeyleri düşünsek ve hissetsek dünya çok sıkıcı olmazmıydı.

    Fahrenheit zaten çok bilinen ve kullanılan bir parfüm. Bence ismini soranlara söyleyin gitsin :)

    YanıtlaSil
  8. arada başka kokular denesem de, yine dönüp dolaşıp fahrenheit'a geliyorum. vazgeçemediğim bir koku. olgun ve yumuşak olmayan yönünü seviyorum bu kokunun. en son d&p'den açık parfümünü aldım ve gayet başarılı buldum. kokuyu daha önce kullanmayanlar deneme maksatlı alabilirler. benim üstümdeki kalıcılığı da gayet iyi. sabah işe giderken sıkıp akşam dönerken birine rastladığınızda size kokunuzu sorabiliyorlar.

    YanıtlaSil
  9. kokudankokuya.com sitesinde pahalı da olsa eski formülizasyonu varmış. Ben dün maille sordum, bana 50ml olanların 2000 öncesi harmana sahip olduğunu söylediler. Denemek isteyenlere duyurulur.
    Bu arada borgello parfümeri de kopyası varmış. Onu deneyenler biraz daha bilgi verirlerse sevinirim. Çünkü önümüzdeki yıllarda hiç bir yerde orjinal eski formülizasyonunu bulamayabiliriz.

    YanıtlaSil
  10. 2000 öncesi harmanın orjinalini de bargello parfümeride satılan açık parfümü de şu an kullanıyorum. Yeni formülizasyon olanı kullanmadığım için yeni- eski kıyaslayamayacağım ama şunu söyleyebilirim benim kullandığım versiyon gayet güzel benzin kokmayan bir kokuya sahip. Bargello açık parfümünü de sadece meraktan almıştım, gerçekten benzetebilmişler mi diye ama beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Açılışı iyi tutturmuşlar ama koku değişmeden devam ediyor. Fahrenheit'ın sonradan durulan, biraz ciddileşen kokusu gibi değil yani.
    Eski versiyon bu arada çok pahalı. 50 ml şişesine 112tl verdim ben. Uygun fiyata alabileceğimiz yerler varsa yazarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,

    Fahrenheit'in eski versiyonunu denemediğim için bilemiyorum. Ama okuduklarıma göre eski versiyonu çok daha başarılıymış. Keşke formulasyonu değişmeseymiş.

    Eski versiyonunu bulmanız pek mümkün görünmüyor. Belki şansınıza denk gelebilir. Mağazalarda satılanlar büyük ihtimalle yeni sürümüdür.

    YanıtlaSil
  12. Eski versiyonunu yeni bitirdim. Erkek parfümü olduğu halde kokusunu çok sevdiğim için kutulara eşyalara giysilere sıkıyordum. Arkadaşımın büyükbabasından çaldığım bir kokuydu.

    Formülün değiştiğini şimdi öğrendim, gerçekten üzüldüm

    YanıtlaSil
  13. Fahrenheit kullanan bir kadın!

    Söyleseler inanmazdım. Bu kadar erkeksi bir parfümü kadınlar genellikle sevmezler. Şu Fahrenheit'i bir tek ben mi sevmiyorum merak etmeye başladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni formulizasyonunu koullanmıştınız siz sanırım. Siteye koyduğunuz resimdeki kutulara sahip olanlar yeni olanlar, eskilerin karton kabının dışı jelatinli parlak. Bence eski hali gayet hoştu, ben de yeni olanı denemedim hiç. Ne kadar fark vardır arada bilmiyorum ama zaman ve fırsat bulabilirseniz eski formulizasyonunu da bir deneyin ikinci bir şars verin derim ben.

      Sil
  14. Bencede çok fazla sevilcek bir yanı yok ama beğenenlerde çok bu zevk meselesi tabi ama para veripte büyük boy şişesini kullanmam açıkçası.

    YanıtlaSil
  15. Fahrenheit gerçekten kült bir kokudur ve niş parfümler ayarında yüksek bir kaliteye sahiptir. Günümüz -genelde tatlı,şekerli-trendy sentetik kokularını parfüm zanneden bir kitlenin, bu efsanenin kokusunu beğenmemiş olması normaldir ama insanların bu kokuya berbat demeleri, bana göre parfümden anlamadıklarının bir nişanesidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adsız arkadaşım sana aynen katılmakla birlikte,parfüm merakı arkadaşımızın parfümün p sinden anlamadığınıda böylece görmüş oluyoruz.burada insanları yanlış yönlendiriyor..tatlı bayık kokulara sırf içinde vanilya var diye 8-9 puan verirken nazarımda ve dünyada kabul görmüş kült olmuş kokulara 5- puan veriyor.
      sanki luca turin kendileri..yuh diyorum başkada birşey demiyorum...

      Sil
  16. fahrenheit efsanedir. erkeksidir ve bu kadınların hoşuna gider. şu ana kadar bana sadece 1 kadın güzel değil dedi. parfümden anlayan adam zaten bu parfümü sever, piyasadaki diğer vanilyalı bayık parfümlere 5 basar ayrıca.

    YanıtlaSil
  17. Kalitesiz rengarenk bayram şekerleri gibi, pasta meyvesi gibi kokan parfümleri beğenip, Fahrenheit'a salata gibi deyip beğenmeyenleri de ben anlamıyorum, hiç olmazsa Fahrenheit kendine has özel bir koku, bu kokuyu alınca direkt bu Fahrenheit diyorsun, diğerlerinin ne olduğunu bile ayırt edemiyorsunuz, hele o şekerli kokuları yaz sıcağında kullananları, hele ki bir de otobüsteler ise boğasım geliyor, o pis terleri ve iğrenç sigara kokuları ile karışınca çekilmez bir hale geliyorlar.

    Halbuki Fahrenheit kokusu derin nefeste bile insanı tıkamayan, huzur ve sakinlik hisleri veren bir koku, sırf kendimi huzurlu hissetmek için ömür boyu kullanacağım kokulardan biridir.

    YanıtlaSil
  18. Admin'e oldukça tutarsız bir şekilde yüklenmişsiniz. Bir kere Admin içeriğinde sırf vanilya olan kokulara yüksek puan veren birisi değil. Aynı zamanda o tür parfümlere eleştiride getirebilen, oryantal olmayan kokuları da beğenebilen, parfüm konusunda oldukça deneyimli ve zevkli yapıya sahip birisi. Bir bayan olarak fahrenheit'ın eski sürümünü koklamadım ama yeni versiyonu resmen motor yağı ve salatalık karışımı gibi bana kesinlikle hitap etmeyen bir koku. Lütfen herkesin parfüm zevkine saygılı olalım. Sonuçta parfüm tamamen kişisel beğeni ve öznel bir şey. O şekilde olmasa zaten bu kadar çeşit parfüm olmazdı. Esra

    YanıtlaSil
  19. Bu parfum biraz erkeksi bi parfumdur daha light lara 32 oneririm. Kullanan birisininde kolay kolay vazgececegini sanmiyorum. Sizi hangi parfum mutlu ediyorsa onu kullanin. Banada armani nin kokulari igrenc geliyor mesela.

    YanıtlaSil
  20. Kişın fahrenheit yazin chanel kullaniyorum. Ozel gunlerde tom ford, gunlukte dp den aldigim 212 yi:)

    YanıtlaSil
  21. sizin vanilyalı, pasta gibi kokan parfümleri beğenmeniz bu neticede fahrenheit ı aşağılamanız bence çok yanlış, sizi okumaya gerek bile görmüyorum artık, nerde tatlımsı koku var övüyorsunuz, bu tarz dışında olan kokuları ise devamlı eleştiriyorsunuz, bu ikilemden kurtulun artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fahrenheit'i aşağılamıyorum hafiften dalga geçiyorum. Unutmayın ki hiç bir parfüm dokunulmaz yada eleştirilemez değildir.

      Farklı fikirlere anlayış göstermeyi ve kabul edebilmeyi sanırım ölmeden önce göreceğim Türk insanından...

      Sil
  22. size karşı sert bir tavırla yaklaştığımdan dolayı kusura bakmayın, ama tatlımsı kokuları övmeniz ve maskülen parfümlere karşı bir önyargınız olması bende ki rahatsızlığı tatikledi sadece, ve tabii ki fahrenheit'a aşık olmam, bir anlık sinirden yaptığım sitemden dolayı tekrardan kusura bakmayın.

    YanıtlaSil
  23. fahrenheit su gibidir onsuz hayat asla düşünülemez.

    motor yağı yorumu çok komikti keza sizinde benzin salatalık karışımı yorumunuzda. fahrenheit tatlımsı bir deri ceket kokusudur

    Tanzer

    YanıtlaSil
  24. Sen dior homme intense'i bırak, fahrenheit'a gönül ver:)Esra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra, aslında Fahrenheit'ı seviyorum. Ama sadece şişesinin içinde dururken :))

      Sil
  25. :) Parfüm Merakı kusura bakma isim belirtmeyi unutmuşum. Seslenmek istediğim kişi Tanzerdi. Dior homme intenseden sıkılınca ona hediye etmiştim, zannederim dior homme yorum sayfasında belirtmiştim. Ona da bu siteyi ben önerdim. Ama zevk işte okşanacak hayvanlar arasında kirpiyi seçmiş:). Yapacak fazla bir şey yok.Esra

    YanıtlaSil
  26. Fahrenheit ın formülü değişmiş deniyor, ben bunu ilk kez burda duyuyorum. Fikrimce yazıyı yazan arkadaş resimdeki ürünün değil, Dior Fahrenheıt Aqua'nın tarifini yapmış.evet bu parfüm konuyu yazan arkadaşın tarifine uyuyor.

    Ama resimde görülen ürün Dior Fahrenheıt yani Aqua'sız olanı, bu dikkatlerden kaçıyor. ve o parfüm yorum yapan arkadaşların söylediği gibi daha farklı bir koku ve bencede daha iyisi.

    http://www.tekinacar.com.tr/shop/erkek/parfum/parfumler/dior-fahrenheit-edt-100ml-spr_21649.aspx

    http://www.tekinacar.com.tr/shop/erkek/parfum/parfumler/dior-fahrenheit-aqua-edt-spray-125ml_115200.aspx

    YanıtlaSil
  27. admin arkadaşın bence parfüm konusunda yorumları çok başarılı Serge Lutens – Chergui (2001) adlı parfümü merak ediyordum ona iyi bir yorum getirmiş.34 yaşındayım fahrenheit parfümünü ilk 1997 yılında tanıdım arkadaşım sürmüştü ve aniden bende şu hisleri uyandırmıştı böyle kokladıkça insana bidaha kokla diye bağıran doyulmayan yormayan burnun direğini deforme etmeyen hoş bir kokusu var arkadaşın incelediği aqua sanırım.eski olan böyle hıyarı ortadan kırıp karpuzu kesersin ya kokusu seni cezbeder hani öyle işte benim anladığım

    YanıtlaSil
  28. arkadaşlar fahrenhait parfüm 100 ml satıyorum. hiç kullanılmamış. Kokusunu beğenmediğimden dolayı satıyorum. Hepsiburadadan aldım. Öğretmenim(güvenilirlik olsun diye söylüyorum.)140 tl ye satıyorum.ya da intense ile takas olur:) Ben 170 civarına almıştım. Kadıköyde çalışıyorum, üsküdarda oturuyorum. volkandinc77@hotmail.com

    YanıtlaSil
  29. fahrenaytla doğdum fahrenaytla ölücem. fahrenayt hayattırm hayat

    YanıtlaSil
  30. tam bir salatalık kokusu , üzerinde kalanda da duruyor namussuz

    YanıtlaSil
  31. 212 Sexy Man, Burbery Classic, Armani Black Code, Paco Rabenne one Million, Azzaro Chrome, Kenzo, Rochas, Hugo Boss, Lacoste Essiential kullandım. Bayan kuaförüyüm ancak, fahrenheit sıktığım zaman herkes markasını soruyordu. Parfüm alacak arkadaşlara önerim paranız varsa orjinal fahrenheit, Armani Black Code kullanın. Açık almak isterseniz DP'de fahrenheit kodu E54 kokuda fark yok ancak kalıcılık 2 saatten uzun değil.

    YanıtlaSil
  32. Simdiye kadar 60 a yakın parfum markası kullandım 5 tanesi hariç hepsinin kokusu birbirine yakin fakat fahrenheit başta olmak üzere cristian dior home intense ve paco raban black xs muhteşem kokular

    YanıtlaSil
  33. kozmocare.com dan hevesle almıştım geçen. kokusu çok ağır geldi. ama kaliteli olduğunu hissettiriyor. ancak ben ağır koku sevmiyorum. bir dahakine yine herzaman ki tercihim joop olacak...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Joop homme degildir umarım :-)

      Sil
    2. Ağır koku sevmiyorum, her zamanki tercihim Joop :) :)

      Sil
    3. Ben farkedememişim Modern. İyi yakalamışsın :)

      Sil
    4. tam olarak Joop Homme :)harika bir koku

      Sil
  34. Ah şu joop hommd. Nasil sevilir:-) homme sevenler, homme wild denesin. Çok daha güzel

    YanıtlaSil
  35. Admin bey Fahrenheit gibi bir efsaneye böyle şeyler söylerseniz, insanlar da size böyle yüklenirler:) Şaka bir yana evet Fahrenheit hakkında insanların ortası yok gördüğüm kadarıyla ya aşık oluyorlar ya da nefret ediyorlar. Ben aşık olanlardanım. Benim size tek eleştirim erkeksi kokan kokuları kadınların sevmeyeceği kanısında olmanız. O zaman direk kadın parfümü sıkalım, kadınlar bayılsın:) Fahrenheit'a bayılan birçok kadın gördüm, hatta kendisi kullanacak kadar ileri gideni bile gördüm, "bu ne yeaa iyyyreaanç" diğenler de oldu tabii ama beğenenler kesinlikle daha fazla. Artık erkekler kadınlaşıyor, kadınlar erkekleşiyor ve bence bu iyi bir şey değil, bu söylediklerim kokulara da yansıyor doğal olarak. Bir de şu "modern koku" geyiğini de anlamıyorum, lezzet algısı 30 sene önce farklıydı da şimdi farklı mı? Güzel koku, güzel kokudur. 2100 yılında koklasan da sana güzel gelir. Markaların farklı kokular üretmeye başlaması eski parfümlerin güzel olmadığı anlamına gelmez, o kadar rekabet içerisinde yenilik yapacaklar her alanda olduğu gibi sonuçta ve hatta eminim 10 sene sonra falan yeniden kadınsı kokuların yerini "maço" kokular alır. Bunları sadece size karşı söylemedim, genel parfüm değerlendirmelerine karşı içimdeki tepkiydi:) Bu aradaFahrenheit'a bayılan, yeni tatlı kokulardan nefret eden "maço" bir adam olarak da ilginçtir ki dior homme'a da bayılıyorum. Fahrenheit eşim, dior homme metresim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz çok doğru bağımsız kişi. Sanırım Fahrenheit'i beğenmemekle arı kovanına çomak soktum. Bu kadar hararetle sevilen ve sahip çıkılan bir parfüme daha rastlamadım. Neredeyse beni linç edecekler Fahrenheit'i eleştirdiğim için :)

      Genel olarak keskin erkeksi parfümleri bence kadınlar sevmiyorlar. Kadınlar daha çok kadın parfümlerine benzeyen erkek parfümlerini seviyorlar. Gözlemlerimden ve okuduklarımdan onu anlıyorum. Yakın çevremden de bunu hissediyorum. Ralph Lauren - Safari yada Rive Gauche Pour Homme gibi erkeksi bombalar, bence kadınların ilgi alanı dışında. Ama kadınlar Dior Homme, Givenchy - Pi, Rochas Men gibi tatlımsı ve biraz kadınsı parfümleri çok daha fazla seviyorlar. Türkiye'deki kadın forumlarında bu durumu rahatlıkla görebilirsiniz.

      Evet bu bir trend olabilir. Ama ne yazık ki algılarımızı bu tür moda ve trendler yönlendiriyor.

      Sil
    2. Neden bizler kadınların beğendiği parfümleri beğenme eğilimine sokuyoruz kendimizi ? Kadınlar erkekler keskin parfümleri beğeniyor diye bu tarz kokuları kullanıyorlar mı ? Parfümü bir başkası için değil kendimiz için kullanmalıyız bence. Başkalarının zevkine göre kendimizi değiştirmemeliyiz.

      Yurtdışında durum böyle değil. Kadınlar kadın parfümlerine benzeyen erkek parfümlerini pek beğenmezler. Sütyen takan bir erkeği kadınsı diye beğenecek kadın var mıdır bilemiyorum..

      Sil
  36. Eleştirilerinizde ne yazık ki haklısınız o yanık asfalt, plastik kokusu var maalesef. Ne yazık ki diyorum çünkü o kadar güzel bir kokunun formülünü yenileyip böylesi bir hale getirmek Dior 'un kabahati. Eski formülasyonu bilenler ne kadar güzel, farklı bir parfüm olduğunu bilirler. Bir de sahtesi o kadar çok kullanılıyorki her yaş grubundan 14-15 lik ergenler bile bu kokuyu kullanıyor. Ne yazık ki artık apaçi kokusu haline geldi

    YanıtlaSil
  37. ben de fahrenheit kullanıyorum..sıktığımda ilk başta tepki alıyorum ama sonra koku oturuyor..hatta bayanlara sordum kokunun nasıl olduğunu, olumsuz bir tepki almadım..çünkü diğer parfümlerle karşılaştırarak sordum..beğenmeyen çıkmadı yani..hem bu benzin kokusu benzetmesi de nerden çıktı ? nasıl kokluyorsunuz Allahaşkına..çok ilginç bir koku olduğu için birçok kişi hangi koku ? diye sordu.şuna inanırım ki, beğenilen ve herkesin kullandığı parfümü kullanmaktansa, varsın karşıtı çok olsun, fahrenheit kullanmak daha bir ayrıcalıktır..ayrıca bayanlar beğenmiyor demek de bir önyargıdır..tam bir önyargı..full speed kullanıyordum çok severim onu da, ama kokusu asla ve asla üzerinden etrafa yayılmıyor.full speed in kokusunu almak için karşıdaki kişinin eğilip elbisenizi boynunuzu koklaması gerek..fahrenheit candır ;)

    YanıtlaSil
  38. İNSANLARI YANLIŞ YÖNLENDİRİYORSUN.HİÇ KOKLAMADAN PARFÜM BLOGLARINDAN OKUDUĞUN YAZILARI BURAYA YAPIŞTIRIYORSUN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Ne kadar da haklısınız.İşte hayatın anlamını çözmüş bir arkadaşımız daha...

      Hayatınızın geri kalan kısmında başarılar dilerim :)

      Sil
  39. Öyle erkeksi bir parfüm ki sadece sıkıcaksınız ve kendinizi hayatın içine bırakacaksınız. Ben GEORGIO ARMANI kullanan biriyim. 10 yıldan daha fazla süredir kullanıyorum GEORGIO ARMANI 'yi. Bu parfüme alternatif kullandığım tek parfüm ise FAHRENHEIT 'tır. İki parfüm arasında dağlar kadar fark olduğunu biliyorum sakın kıyaslama yapıp vay şöyle vay böyle demeyin. Ben sadece alternatif olarak kullanıyorum ve çokta seviyorum. Gerçekten erkeksi. Kadınların kullandığı POISON parfümün erkeği. Kışkırtıcılık, iç gıcıklayıcılık, sevişme arzusu vs. bir çok şeyi hayal ettiriyor kadınlara. Benden tavsiyedir arkadaşlar FAHRENHEIT' ı mutlaka kullanmalısınız. Çünkü o kendi içinde bir dünyadır bana göre...

    YanıtlaSil
  40. bir süredir blog'unuzu ilgiyle takip ediyorum. düşük puan vermenize rağmen elimdeki pudra-ruj-baharat karışımı parfümlere bir alternatif olsun diye Fahrenheit aldım bir kaç gündür kullanıyorum. parfümü sıktıktan sonraki 15 dakika çok sıkıntılı.. ekşi, acı, buruk, keskin bunların karışımı bir şey.. kesinlikle ferah değil, mutlulukla içinize çekebileceğiniz bir koku değil. ama yavaş yavaş daha yumuşak bir koku haline geliyor .. şu an sıkalı 4 saat geçti o hırçınlığı epey azaldı. daha tutarlı ve sakin .. gerçekten de bir erkeğin doğası gibi, döver de sever de :)

    YanıtlaSil
  41. fahrenheit afrodızyaklı ve adamı ucuran kokusu var sız neyın kafasını yasıosunuz anlamadım dior fahrenheit absolute yı deneyın 200 tl ye bıle deger otobuste kız yanımda ustume atlıcaktı nrdyse kesınlıkle pısman olmycagnız parfum. ya sızın kullandıgınız cakma yada burnunuzda problem var. pıyasada cok bktan parfmlerı sevıolar fransızlar bu konuda 1numara oldgu kesın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kime göre neye göre afrodizyaklı yada kızlar üstünüze atlayacak bir kokuya sahip.Hiçbir parfüm kusursuz değildir ve asla olamayacaktır.

      Sil
  42. Bende deneyeceğim ucuz ama güzel kalıcı parfüm önerir misiniz ?

    YanıtlaSil
  43. Fahrenheit. Bir efsane. o bir başyapıt. Eski versiyonla yeni versiyonuyla .kayde deyer.bir fark yok sadece.o eski versiyonundaki. sanki biraz benzine benziyen.tarafi yok.pek algilanmiyor. onun dışında efsane koku aynidir. kokuyu sabah kulanin akşama kadar buram buram kokuyor hele o dip notasi varyagerçekten candir ya harika kokuyor. Deyerli parfüm meraki arkadaş bence bu parfumu yeniden kulanip yorum yapsan eski yorumuna. katilmasin.dior parfumlerin.baş yapitidir.dior home .home intensi.bunladan bir adim.herzaman önündedir. onlarin kokusu . açilisi pilastiğim.sonuda.çikolata benzer konulardır.bide kokulari daha ağırdır. Ama fahrenheit in.kokusu.birşeye benzetmeye çalişiyorsun.acaba bumudur yok yok.bu deyil budur.deyip.surekli birşeye benzetiyorsun.ama o ardada kokuyu içine çekip. insana bi zihindelik rahatlama veriyor.daha yazacak çok sey var ama.şimdilik bu kadar.not yalniz hiç bir parfum. açik yada kapali. kokusu benzese bile orjinal parfüm gibi iç gidikliyici elagant kokmaz.O BİR EFSANEDIR PARFÜMLERİN MERCEDESİ.. FAHRENHEİT. TİR. ..

    YanıtlaSil
  44. O kadar parfüm deniyorum, dönüp dolaşıp Fahrenheit kullanıyorum. Gördüğüm farklı parfümü alıyorum; ama bir süre sonra sıkılıyorum. Sonra yeniden aradığım ve kendime ait olan parfüm " Fahrenheit " ı keşfediyorum.

    YanıtlaSil
  45. 1992 den beri kullanıyorum. Hiç değiştirmedim değiştirmeyide düşünmüyorum. 2000 den sonra çıkan versiyonu çok değişik değil. Sadece açılıştaki çarpıcılığı hafifletilmiş.Benzin kokusu daha kısa sürüyor. Fahrenheit ve Obsession gibi kokular, kaliteli peynir gibidir. Yüksek damak zevki ister. Ya hakkını verirsin ya da nefret edersin.

    YanıtlaSil
  46. Sayamadığım kadar parfüm hafızamdadır ve ben de sizin gibi yorumluyor, kendi bloğumda inceleme yapıyorum. Öncelikle bu kadar parfümü yorumlamış olduğunuz için teşekkür ederim. Fahrenheit'e gelince... Siz de bilirsiniz ki parfümlere karşı merakınız ilerledikçe bir gün, bir yerde kusursuz kokuyu aradığını fark ediyorsunuz. Öyle bir kokunun olamayacağını bilsek bile bu arayış çok heyecanlı oluyor ve ben bu arayışımda henüz Fahrenheit gibisini görmedim. :-) Tabi kişisel zevkler çok değişkendir ve bu konu tartışılamaz ama size Fahrenheit ile ilgili birkaç bilgi vermek isterim.

    Öncelikle resmi olmasa da internet aleinde bu parfümün 4 kez reformüle edildiğine dair söylentiler mevcut. Ben buna katılıyorum çünkü şu anada kadar 3 farklı Fahrenheit kokladığıma eminim. Hepsi de orjinaldi, sadece çıkış yılları farklıydı. Değişiklikler genel olarak çok ufak düzeylerde ama en iyisi kuşkusuz ilk versiyonu. Sizin yorumlamış olduğunu son versiyondan bir önceki olarak düşünüyorum ve bence en kötü versiyonu da bu. Oldukça acı ve sert bir yapıda. Şu anda ilk versiyonunu bulmanız mümkün olmadığı için tahmini 2012'den sonraki şişelerden bir kez daha denemenizi tavsiye ederim. Genel olarak daha yumuşatılmış ve menekşe-deri temalı hali artırılmış düzeyde. Dediğim gibi kişisel zevkleri tartışamayız ama sentetiklik konusunda size katılmıyorum. Sanki biraz haksız eleştiriler yöneltmişsiniz. Birçok piyasa parfümü düşünüldüğünde Fahrenheit oldukça doğal kokan bir koku. Kalite hissiyatı çok yüksek. Kişisel zevkleri tamamen devre dışı bıraktığımızda Fahrenheit'a kötü bir parfüm demek bence mümkün değil. Sonuçta bozulmuş bir portakal kokusu da kötüdür ama bir parfüm bu kokuyu vermeyi vaat ediyor ve gerçekten de aynısını veriyorsa o parfüm kaliteli demektir. İnsanların da size hayli yüklenmesinin sebebini biraz buna bağlıyorum. Siz parfümden kişisel olarak hiç hoşlanmadığınız için yanında biraz daha fazla yükleme yapmışsınız sanırım ki bunu da insani bir şekilde anlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Detaylı değerlendirmeniz ve katkınız için teşekkürler.

      Sil
  47. Yorumların Hepsini Okudum. Sanırım 2006 yılı idi. Abim Aldırmıştı Bana.Gerçekten Aşık olmuştum kokuya.

    YanıtlaSil
  48. Merhabalar ! Ben sizin sıkı bir takipçinizim yorumlarınıza çok saygı duyuyorum ve herzaman okuyorum 24 yaşında olmama rağmen yeni nesil parfümleri özelliklede çok popüler olan hemen heryerde koklayabileceğimiz parfümleri hiç mi hiç sevemiyorum ben kendimi 70-90 yılları arası olan parfümlerde buluyorum şahsen siz sevmesenizde ben fahrenheit'i çok seviyorum ama kullanması biraz yürek istiyor olumsuz yorumlar alabiliyorum :) bu blog Türkiyedeki belkide en geniş kapsamlı parfüm yorum blogu teşekkürler parfüm-merakı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, bu genç yaşınızda eski tarz klasikleri sevmeniz önemli bence. Fahrenheit'i ise ne kadar denersem deneyeyim bir türlü sevemiyorum :)

      Sil