27 Temmuz 2011 Çarşamba

Chanel – Allure Homme Sport (2004)


Chanel – Allure Homme Sport (2004)

Chanel markasını sanırım anlatmaya gerek yoktur. Dünyanın en prestijli lüks markalarından. Özellikle ikon haline gelmiş kadın parfümleri ve aksesuvarları ile büyük bir alıcı kitleye hitap ediyorlar. Marka uzun zamandır da erkek parfümleri piyasaya sürüyor. Fakat genel olarak gördüğüm kadarıyla kadın parfümleri erkek parfümlerinden çok daha gözde ve popüler. Bu durum şüphesiz Chanel’in pazarlama stratejileri ile ilgili. Bugün inceleyeceğim parfüm ise 1999 yılında çıkardıkları Allure Homme’un Sport versiyonu.

Özellikle son yıllarda bir “sport” modası var. Bir çok parfüm markası çok tutan modellerinin sonuna “sport” kelimesini ekleyip yeni parfümler piyasaya sürüyor. Burada ana modelin popülerliğinden de yararlanmak var muhtemelen. Mesela, Dior Homme Sport, Azzaro Chorome Sport vb. Bu tip sonu sport ile biten parfümler genellikle bol turunçgilli, yazlık, ferah, aqutic tarzda oluyorlar. Fakat Chanel bu yola başvurmamış. Burada daha baharatlı ve vanilyamsı bir “Sport” parfümüyle karşı karşıyayız. Uzatmadan geçelim parfümümüze.

İlk sıkıldığında kremsi bir turunçgil size merhaba diyor. Oldukça yapay ve basit bir açılışı var. Hatta bence parümün en başarısız yanı. Ucuz kokuyor dersem abartmış olmam. Birçok parfümde görülebilecek cinsten. Açıkçası hayal kırıklığı. Bir süre sonra neyseki yapay turunçgil geri çekilirken orta notalardan itibaren meyvemsi bir tatlı baharat kokuya hakim oluyor. Açıklanan orta notalarında kara biber var. Muhtemelen bu hissi veriyor biber. Bu noktada modern tatlımsı oryantallere dönüşüyor. Her yerde rastlayabileceğimiz gibi. Son olarak da hafif tatlı bir vanilya ve meyvemsi baharatlar ile son buluyor. Yani özetle: Kremsi yapay turunçgil, tatlı baharatlar, biraz meyve ve vanilya.

Yukarıda yazılanlara bakıp da Allure Homme Sport’un kışlık bir baharatlı vanilya kombinasyonu olduğunu düşünmeyin. Genellikle kış mevsimine uygun parfümlerde kullanılan bu elementler hafif ve yumuşak kullanıldığı için rahatsız edici değil. Bu parfümle ilgili yazılan yorumlarda yaz için kullanılması öneriliyor. Bence tatlımsı baharatlı vanilyalı tarzıyla yaz sıcaklarında kullanılacak gibi değil. Belki serin yaz akşamları.

Açıkçası kafamdaki Chanel markasının imajı ile bu parfümün başarısı doğru orantılı değil. Ben markadan çok daha derin, kompleks, çarpıcı ve yaratıcı bir koku beklerdim. Ama gördüğüm kadarıyla Chanel bile günümüzün modern, birbirine benzeyen parfümlerine bir rakip çıkartmaya çalışmış. Muhtemelen bu pazardan pay almak istiyor. Fakat beklediğim Chanel kalitesinin pek yanından geçmiyor Allure Homme Sport. Birçok benzerine rastlanabilecek kokusu, başlardaki başarısız notaları ve sıfır yaratıcılıkla tamamen popüler kültüre yönelik bir deneme sanki. Bence “güvenli” bir kokusu var. Yani kullanan bir çok kişinin beğeneceği bir yapısı var. Ama Chanel’den çok daha iyisini beklemek hakkımız diye düşünüyorum. Marka, bu parfümden muhtemelen çok iyi para kazanacak ama parfüm dünyasında çok büyük bir önemi olmayan kokulardan olacağına inanıyorum. Kötü bir parfüm değil. Hatta kendi tarzında başarılı bile sayılabilir. Ama aşık olunacak kadar da değil. Biraz fazla abartılmış anlaşılan. Parfümün tasarımcısının ünlü burun Jacques Polge olduğunu belirtmeliyim.

Kalıcılığı tenimde ortalama oldu. Farkedilirliği başlarda iyi. Daha sonra kendisini çok göstermiyor. Fakat ara ara kendisini hissettirip şöyle bir havasını atıyor. Etraftan da güzel tepkiler alıyorsunuz. Kadınlar bu parfümü seveceklerdir. Eğer parfüm kullanma amacınız buysa tavsiye ederim. Sıcak yaz günleri dışında her mevsime uyacaktır. Yaş olarak 30 ve altına daha uygun sanki.

Artıları:
+ Genel olarak herkesin sevebileceği tarzı.
+ Arkadaşınıza iyi bir hediye olacaktır.

Eksileri:
- Başlangıcını pek sevmedim.
- Tekdüze yapısı bir süre sonra sıkılmanıza yol açıyor.
- Rakiplerine göre yüksek fiyatı.

Koku Güzelliği:10/7   Kalıcılık:10/7   Farkedilirlik:10/6

19 yorum:

  1. Valla sportunu bilmem ama allure homme bence gayet güzel ve çekici bir koku.Ayrıca chanel 2010 yılında çıkardığı bleu de chanel ile bir kez daha farkını koymuştur.

    YanıtlaSil
  2. yenilik yok, ama koku güzelliği olarakda söylenecek pek bir şey yok .. sıktığım anda çok güzel koktumu biliyorum

    YanıtlaSil
  3. allure homme u çok övüolar, deneme şansınız oldu mu acaba? sizden bu koku hakkında fikir almak çok isterim

    YanıtlaSil
  4. Bugün Chanel Allure Homme Sport Eau Extreme'i denedim beğendim,olağanüstü değil belki ama son dönem chanel erkek parfümleri arasında bence en iyilerden.

    YanıtlaSil
  5. Yaz için parfüm araştırırken bu parfümü önermişlerdi çoğu kişi ancak siz tam tersini demişsiniz.Neden böyle düşündünüz? Ben bu parfümü beğenmiştim şahsen ancak yaz kokusu kısmına pek dikkat etmemiştim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allure Homme Sport bildiğimiz yaz parfümlerine pek benzemiyor. Yaz kokuları genellikle hafif, ferah, turunçgilli veya deniz esintili oluyor.

      Allure Homme Sport ise oldukça baharatlı, vanilyalı bir oryantal. Evet ferahlık hissi veriyor zaman zaman ama bence çok sıcak yaz günlerinde biraz zorlayıcı olabilir kokusu.

      Sil
    2. Hızlı cevabınız için teşekkür ederim.Son bir şey daha soracaktım bu parfüm yerine "Chanel – Allure Homme Edition Blanche" i önerir misiniz peki? Yazınızı okudum sanırım hem bu parfümü andırıyor hemde yaz için bundan daha uygun bir parfüm gibi geldi

      Sil
    3. Allure Homme Sport ve Edition Blanche benzer kokulara sahip. Dediğin gibi Edition Blanche biraz daha ferah. Tavsiye ederim tabiki. Ama harika bir parfüm değil. Sadece iyi.

      Sil
    4. Bugün denedim cidden Sport'a göre daha ferah tam yaz kokusu.Hatta sport yaz için ağır bile bence.Dediğiniz gibi aynen teşekkürler yorumlarınız için

      Sil
  6. bende white lalique almaya gitmişken satıcın allure home ısrarı sonrası allure home'u almış bulundum. 38 yaş esmer tenliyim bana bayağı hafif kaçtı bu parfüm 1 haftadır henüz aa ne güzel bir koku bu diyen yok demek ki beni fazla sevmedi bu parfüm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size katılıyorum.büyük beklentisi olanları hayal kırıklığına uğratan bir parfüm.

      Sil
  7. ben bu parfümü freeshoptan aldım , hala düşünürüm o parayı buna nasıl verdim diye , insanın gözü dönüyor o freeshoplarda o arada kaynadı heralde, fresh bir koku , lakin esmer tene gitmediğini bizzat gördüm

    YanıtlaSil
  8. Kullanıp da artık sıkıldım diyorsanız.Chanel Allure Homme Sport Eau Extreme'inizi(siyah şişeli olan) sizden satın alabilirim.İlgilenen lütfen nurettinbirol@mynet.com mail adresime mesaj atsın.Sıfır ürün çok pahalı benim için.Fiyatta orta yolu buluruz.Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  9. merhabalar,
    tamamen deniz temalı,tuz ve yosun gibi içeriği olan ferah bir yaz parfümü var mıdır söyleyebilceğiniz gidip denemek isterim pek bulamadım bu tarz bir koku.
    teşekkürler..

    YanıtlaSil
  10. yorumlarınız genelde "iyi, ortalama, ama çok iyi değil" tarzında. Peki sizin işte bu dediğiniz , gerçekten aldığı parayı hak eden bir parfüm öneriniz var mı acaba? yazlık + kışlık . hafif esmer ten için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitem üzerinden parfüm önerisi veremiyorum ne yazık ki. Parfüm önerilerini sadece forumumuzda verebiliyoruz.

      Adresimiz: http://parfummerakiforumu.blogspot.com.tr

      Sil
    2. Barmenim farkedirligi yüksek bir parfüm istiyorum

      Sil
  11. kokusu biraz essenzia di zegna parfümünü anımsatıyor. ancak zegna kalıcılık hariç bu parfümden daha iyi bir koku.

    YanıtlaSil