26 Ağustos 2011 Cuma

Guerlain – Guerlain Homme (2008)



Guerlain – Guerlain Homme (2008) Markanın yaz mevsimine uygun erkek parfümü.

Yurtdışındaki önemli parfüm platformlarını inceleyip, takip eden birisi olarak (zaten birkaç tane var) dikkatimi çeken bir durum, Guerlain markasına verilen önem ve değer. 180 yıldan fazla bir tarihi olan bu dev marka özellikle Mitsouko, Vetiver, Habit Rouge, Samsara, Jicky, Shalimar gibi, klasikler arasındaki yerlerini almış önemli eserlere imza atmış. Ve ismini saymadığım birçok sevilen parfüm daha. Gerek parfümlerinin kalitesiyle gerekse biraz aristokratik tavrıyla önemli bir saygı unsuru olarak görüyorum Guerlain’i. Fakat anladığım kadarıyla özellikle 2000’li yıllardan itibaren küçük de olsa değişim çabaları var. Bu durumda günümüzün popüler parfümleri ile rekabet etmek de önemli etkenlerden birisi. 2005 yılında çıkardıkları L’Instant de Guerlain Pour Homme zaten bu değişimin belki de ilk örneklerinden birisiydi. Guerlain Homme ise günümüzün sevilen yaz parfümlerine bir rakip kuşkusuz. Bunun içinde Guerlain severler tarafından da oldukça eleştirildiğini söylemem gerek. Bu konuya devam edeceğim. Şimdi geçelim kokumuza.

İlk sıkıldığında lime (misket limonu) ve nane ile size merhaba diyor. Kısaca lime meyvesinden bahsetmek istiyorum. Daha çok Orta Amerika ülkelerinde yetişen ve limongillerden bir meyve. Dış kabuğu yeşil, ekşimsi buruk bir tadı var. Limonun daha farklı bir hali gibi de düşünülebilir. Kozmetik sektöründe bolca kullanılıyor. Evet başlangıcı ferah ve güzel. Nane daha az hissediliyor. Ağırlık misket limonunda. Başlangıcı sevdim. Bir süre sonra bu notalar geri çekilirken asıl koku ortaya çıkmaya başlıyor. Açıklanan notaları arasında Mojito ve Rom var. İki içkiyi de içmediğim için kokularını bilmiyorum. Fakat orta notalarından itibaren hafif çiçeksi ve tatlı bir içki kokusu gelmeye başlıyor. Buradaki kullanımı başarılı olmuş. Çiğ bir alkol kokusu değil gelen. Biraz misket limonu, biraz nane ile harmanlanmış tropikal bir içki gibi. Sanki bir kokteyl. Bu kısımda fena değil. Son olarak alt notalarında biraz sıradan ve klasik halini almış hafif tatlı odunsu notalar var. Bir çok parfümde rastlayacağımız cinsten. Bence en vasat kısımı ne yazık ki.  

Misket limonunun (lime) kokusunu özellikle yaz mevsime uygun parfümlere çok yakıştırıyorum. Ayrı bir hava katıyor. Fakat genelde üst notalarda kullanıldığı için ömrü uzun olmuyor. Onun dışında Guerlain Homme’un kokusu deniz kenarında güneşlenirken içilen oldukça tatlı bir tropikal kokteyle benziyor. Orta notalardan itibaren tatlı bir hal alıyor. Burada kullanılan şeker kamışı etkili olmuş anlaşılan. Son bölümünü ise pek beğenmedim.

Genel olarak sıcak yaz mevsimi için güzel bir seçenek. Değişik tarzı ve egzotik kokusuyla diğer yaz parfümlerinden ayrılıyor. Biraz Tommy Bahama – Set Sail St.Barts For Men’e benzettim. Orada hindistan cevizi daha baskınken burada tropikal içki var. St. Barts’dan çok daha kaliteli ve kompleks olduğunu belirtmem gerek.

Peki Guerlain Homme, markanın sevenleri tarafından neden bu kadar eleştiriliyor. Burada bence Guerlain’in o aristokratik tavrından uzaklaşma sinyalleri vermesi etkili. Daha popüler olabilecek ve çok satabilecek parfümler üretmek istemesi de olabilir. Yine de Guerlain Homme yaz mevsimi için fena bir seçenek değil. Ama muhteşem de değil. Guerlain isminden çok daha iyisini beklemek sanırım hayal kırıklığının sebeplerinden. Yine de denemeden almayın. Belki tarzı hoşunuza gitmeyebilir. Şişesinin tasarımını ise ünlü İtalyan marka Pininfarina yapmış.

Kalıcılığı fena değil. Fakat farkedilirliği ortalamanın biraz altında. İlkbahar-yaz günleri için çok uygun. 35 yaş ve altındaki herkese uyacaktır diye düşünüyorum. Özellikle deniz kenarı gibi yerlerde kullanmak kendinizi daha iyi hissettirecektir muhtemelen.

Artıları:
+ Örneğine çok rastlanmayan aromatik, içkimsi, odunsu yapısı.
+ Sıcak yaz günleri için iyi bir seçenek olabilir.

Eksileri:
- Sonlara doğru tatlı odunsu koku çok sıradan. Daha ilginç olabilirmiş.
- Farkedilirliği biraz daha yüksek olsaymış keşke.
- Fiyatı rakiplerinden biraz daha yüksek.

Koku Güzelliği:10/7   Kalıcılık:10/7   Farkedilirlik:10/6

19 yorum:

  1. Blogunuzu gerçekten başarılı size bir parfüm sorcam Emporio armani he kullandınızmı kullandıysanız sizce kaç puan alırdı sizden?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Emporio Armani He'yi uzun süreli kullanmadım. Sadece 1-2 kere denedim. Onun için çok detaylı birşey söyleyemeyeceğim.

    Fakat hatırladığım kadarıyla çok etkileyici ve güzel bir parfüm olarak aklımda kalmamış. Başka seçeneklere yönelmeniz daha iyi olabilir.

    YanıtlaSil
  3. Ben çok tutmadım bu parfümü ama şöyle bir gerçek var:birbirine çok benzeyen fresh kokulardan çok daha farklı oluşu

    YanıtlaSil
  4. İlkbahar yaz ayları için ideal parfüm isimleri yazarmısın :)

    YanıtlaSil
  5. EDP si fazla koyu geldi, bitter çikolata kıvamında, bu yüzden normal versiyonunu aldım kokunun. yazın kullandığım Happy For Men'e nazaran çok daha efendi bir koku, birazda kışın kullanılan parfümler gibi bir havası olduğundan keyifle kullanılacak çok güzel bir koku çıkmış bana kalırsa ortaya, rahatsız edici bir tarafı yok. kalıcılık-farkedilirlik şimdilik pek memnun edici olmamasına rağmen (belkide benim burnum alıştıkca etkisini anlayamıyorum), genede şimdiye kadar denediğim en başarılı yazlık koku, en azından turunçgil,meyve gibi yazın daha çok kullanılan parfümlerden sıkılan benim gibi adamlar için oldukca yeterli.
    fiyatı oldukca yüksek, ben oldukca indirimli bir fiyattan aldım, normal şartlar altında bu kadar para verilir mi, orası düşündürüyor işte :)

    YanıtlaSil
  6. Guerlain homme n intense versiyonu vazgeçilmezim oldu ,ayrıca Guerlain Homme L'Eau yaz için süper bir seçenek. Odun mu seviyorsunuz o zaman Guerlain Homme L'Eau Boisee

    YanıtlaSil
  7. Dönem dönem farklı algılıyorum bu kokuyu. Ama genelde açılışından 5 dk sonrasındaki 1 saat dior eau savage gibi limon ve biber kokusu algılıyorum özellikle karabiber. Koku algısı bazen değişik olabiliyor mesela givenchy ultramarine herkese fresh, okyanus kokusu gelirken kumaş üzerinde denediğimde olduğu gibi buram buram karabiber kokusu alıyorum. Gurlian homme intense i koklamadım.

    YanıtlaSil
  8. guerlain homme intense kullanıyorum güzel bir koku 10 üzerinden 8 veriyorum.

    YanıtlaSil
  9. Guerlain homme intense içeriğinde Rom olan bir koku.100 ml çıkarmıyorlar 80 ml.
    ADsız kalıcılık ve özellikle Farkedilirliğinden memnun musun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 80 ml olarak sunulmasının özel bir nedeni mi var ki ?Sinirimi bozuyor 80 ml olduğunu bilmek. Homme serisi 80 ml L'instant da 125 olarak satılıyor.100 ml'i tutturamıyor bi :)

      Sil
    2. Guerlain markası Ne yazikki Türkiye de hak ettiği değeri gören bir marka değil.L'instant extereme mesela merak ediyorsun ama Türkiye de getirmiyor tedarikçi firma.O da kendine göre haklı çünkü arz-talep dengesi.

      80 ml herhalde şunu demek istiyor.Bunun içinde sihirli bir koku güzelliği var az ve öz ve de pahalı.Herkes beni almasın bırakın bu ayrıcalık bende kalsın

      Sil
    3. Mesela, Nasomatto Black Afgano sadece 30ml olarak çok yüksek bir fiyata sahip olsa da müşteri potansiyeli olan bir parfüm ve yorumlarda devamlı bu parfüm için bir iksir gibi değerlendirmeler yapılıyor. Benim düşüncem Black Afgano 100 ml olarak piyasaya sürülseydi, 30 ml'liğine verilen değerin aynısını göremeyecekti. Bu da tamamen bir ticaret poltikası ve parfümün değerini arttırma nezdinde uygulanan bir yöntem.

      Sil
  10. Bir üstteki Adsız:Erhan. Yine unuttuk yazmayı:)

    YanıtlaSil
  11. Bence guerlain olarak en iyi parfum ideal dir. ilk defa bu urunu tesadufen kesfettim simdi digerlerine bakiyorum ideal de ki mukemmellik hic birinde yok.bugun intense denedim begendim fakat blogda herkes extreme den bahsetmis bu parfum sephora demiroren avm mevcut fakat sisesi biraz farkli geldi alt kismi siyah degil koku olarak ise vasat buldum.Bu konuda dusuncelerinizi ogrenmek isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla L'Instant Extreme Türkiye'de satılmıyor. Siz Sephora'da normal L'Instant'ı görmüş olabilirsiniz.

      Sil
  12. L'Instant Extreme Pour homme ile Thierry mugler a pure havane'yi karşılaştırırsanız hangisini seçersiniz parfüm merakı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ikisi de kendisine gore guzel kokulara sahip. Eger imkaniniz varsa ikisini de deneyip, kendinize yakin olani secebilirsiniz.

      Sil
  13. selam ''sculpture'' marka çok bilinmeyen bir erkek parfümü var inceleme şansınız veya bir bilginiz var mı nasıl bişeydir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ne yazık ki bahsettiğiniz parfümü hiç kullanmadım.

      Sil