8 Eylül 2011 Perşembe

Azzaro – Chrome (1996)


Azzaro – Chrome (1996) Markanın popüler erkek parfümü.

Azzaro markasının, artık klasikler arasındaki yerini almış Azzaro Pour Homme ile özdeşleştiğini düşünürdüm. Zamanın önemli parfümlerinden birisi olan APH’dan sonra bir süre sessizliğe bürünmüşler anladığım kadarıyla. Ta ki 1996’da Chrome’u çıkarıncaya kadar. Bu zamandan itibaren ülkemizde olmasa da yurtdışında büyük bir seven kitlesi var Chrome’un. Bunu yurtdışından yayın yapan parfüm forumlarından rahatlıkla anlayabiliyorsunuz. Fakat bence bir şanssızlığı Acqua di Gio gibi güçlü bir rakip ile aynı senede piyasaya sürülmesi. Ferah, ilkbahar-yaz mevsimine uygun kokusu ve iyi ayarlanmış harmanıyla Gio kadar olmasa da ilgi gören parfümlerden birisi. Rakipleri olarak Calvin Klein – One (Zaten biraz benziyorlar), Kenzo Pour Homme, Acqua di Gio, Davidoff – Cool Water gösterilebilir. 1990’lı yılların en popüler ve çok satan bu klasikler arasında Chrome bakalım kendisine nasıl bir yol çizmiş.

Parfümün resmi açıklamasında “ferah, akuatik ve odunsu” yönü vurgulanmış. Zaten açık mavi, deniz rengini andıran şişesi bize kokusu hakkında ipucu veriyor. Bu resmi açıklamalara çok takılmadan geçelim kokusuna. İlk sıkıldığında metalik bir turunçgile sabunsuluk hakim diyebilirim. Evet doğru kelimeler turunçgil ve sabunsu bir his. Başlangıç biraz yoğun ve keskin. Hatta bir yaz parfümüne göre biraz fazla. Biryerlerden tanıdık geliyor ama nereden?

Bir süre sonra metalik turunçgil geri çekilirken sabunsu his daha da artıyor. Parfümün ana karakteri de ortaya çıkmış oluyor. Neredeyse pudramsı bir sabunsuluk ve biraz da turunçgil. Bu kısımda yapaylık kendisini hissetiriyor. Çok rahatsız edici olmasa da dikkat çekici kadar yapay.

Son bölümü ise bence en güzel kısım. Aromatik odunsu bir koku ve misk. Neyse ki sabunsu his burada daha az. Alt notalar gayet başarılı. Yapaylık burada yok gibi.  

Bu detaylandırmadan sonra genel olarak birşeyler söyleyeyim. Bütününe baktığımızda Chrome ilkbahar-yaz ayları için tasarlanmış, akuatik olmaya çalışan, pudramsı seviyede sabunsuluk barındıran, metalik turunçgille zenginleştirilmiş yarı-sentetik kokan bir parfüm. İlk başlangıcı ve orta notaları çok etkileyici değil. Ama alt notalarında da gayet güzel. Kokusu çok büyük değişim göstermiyor. Biraz tekdüze. Uzun süreli kullanımlarda sıkıcı olacağa benziyor. Çok özel bir tarafının olduğunu söyleyemem. Hatta bazen çamaşır deterjanlarına da benziyor kokusu.

Peki Chrome neden bu kadar ilgi görüyor. Bu duruma sebep olarak “temizlik hissi veren sabunsu yanı ve iyi ayarlanmış harmanı” diyebilirim. Güçlü rakiplerinin karşısında çok fazla şansı olabilir mi şüpheliyim. Sabunsu ve kaliteli bir parfüm arıyorsanız Prada – Amber Pour Homme çok daha iyi bir seçenek olacaktır diye düşünüyorum. Yine de bir deneyin. Belki de tam aradığınız kokudur. Kim bilir.

Chrome’un kalıcılığı gayet başarılı. Kıyafet üzerinde bir gün civarı hissediliyor. Bu hafif yaz parfümleri klasmanı için oldukça iyi. Tende daha kısa kalıyor. Farkedilirlik başlarda iyi. Daha sonra ortalama hale geliyor. Yine de gün içinde ara ara kendisini size hissettiriyor. Bu açıdan da yeterli. Her yaş grubundan kişiye uyacaktır. İlkbahar-yaz mevsimi için daha uygun olacaktır. Hem ofiste hem de deniz kenarında kullanılabilecek bir tarzı var. Yani günlük kullanıma uygun.

Artıları:
+ Sonlarına doğru kokusu çok güzelleşiyor.
+ Kalıcılığı fena değil.
+ Eğer alabilirseniz yurtdışındaki internet sitelerinde çok uygun fiyatlara satılıyor.

Eksileri:
- İçinde barındırdığı yapaylık biraz rahatsız edici hale gelebiliyor.
- Benim için fazla sabunsu.
- Tekdüze ve sıkıcı olmaya aday kokusu.

Koku Güzelliği:10/6   Kalıcılık:10/7   Farkedilirlik:10/7

25 yorum:

  1. 1 adet 100lük siseyi bitirdim.. tamamen dediginiz gibi saf ve light bir yaz kokusu... benim tarzimda sanirim bunun gibi bir kokudan yana... daha once benzer bir koku kullanmistim simdi artik uretilmiyor sanirim armani summermania diye... sanirim ona benzemesi benim bu parfumu almami saglamisti... Evet dogrudur uluslar arasi tum sitelerde best 10 man pour homme deyince hepsinde karsiniza cikacak parfumlerden. Bu da bu parfumu almamı etkilemisti... Hatta bir top ten de bben yapmis kagitlara sikip eve gelip uzun uzun koklamis eleye eleye Azzaro Chrome'da karar kilmistim...Kaliciligi konusunda ya benim tenimle ilgili bir prob. vardı ya da dediginiz yapayliktan dolayi cok hissetmiyordum o safligi ve hafif halini...yine de ilk acilisi ve guclu hali kalmis olsa sanirim bayil bayila 3. ve 4. siseleri devirirdim... =))
    @ xylit5

    YanıtlaSil
  2. 2000 yılında tanıştım chrome ile.okyanus mavisi görüntüsü cezbediciydi.2000 senesinde hem yaz hem kış kullandım chrome'u beğenerek.dediğiniz gibi metalik bir yapısı var ve bence bu yapı parfümü sıktığınız ilk andan uçup gidene kadar ara ara hissediliyor.bazen güzellik sabunları gibi kokuyor,ya da yumuşatıcı.bende kokusu değişken olmuştu,okyanus kıyısını andıran tarafı ön plana çıkmıştı.benim adıma hep iyi hatıraları barındırdığından severim chrome'u.selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sharpshooter,

      Chrome bende sabunsu yanını gösterdi daha çok. Onun için çok ısınamadım. Eğer sende deniz kokusunu çağrıştırdıysa tenine uymuş. Şanslısın. Bana bir türlü uymadı.

      Sil
  3. Uygun fiyatlara orjinal parfümler almak istiyorsanız lütfen ekleyin parfumdemoda@hotmail.com

    YanıtlaSil
  4. azzaro Parfüm gerçekten özek olan bir koku ve kendini özel hissedenlerin kullanabileceği koku olduğundan kendini diğer parfümlerden ayırt ediyor.

    YanıtlaSil
  5. Azzaro Chrome Legend ile kıyaslayabilir miyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Chrome Legend'i ne yazık ki henüz denemedim.

      Sil
  6. Bvlgari Aqva neredeyse dört mevsim vazgeçilmezim oldu. Yanına bir alternatif bakıp durdum hep. Azzaro Chrome hakikaten hoş, Aqva'dan farklı. Yalnız kalıcılık konusunda Aqva'nın yanından geçemez. En azından bende öyle.

    YanıtlaSil
  7. Bir ara yurtdışından sabunu ile beraber hediye gelmişti. Gerçekten çok hoş ve kalıcı bir kokusu vardı sanki hafif bir kavun aroması vardı ama inanın kokuyu alan bütün bayanlardan övgü almışımdır

    YanıtlaSil
  8. AZZARO DESİBEL kullanan arkadaşlar deneyimlerini aktarabilirler mi?

    YanıtlaSil
  9. Şişesi hariç beğenilecek bir tarafını göremedim. Deneyip beğendiysen bir şey diyemem tabii ama Decibel benim için çok çok kötü bir deneyimdi. Fragrantica'da bir yorumcu kedi çişine benzetmiş ben de buna katılmaktayım, belki de ten uyuşmazlığıdır!.

    YanıtlaSil
  10. Aynen iğrenç bir tütsü kullanımı vardı Azzaro Desibel'de ,serge lutens gibi deneysel parfüm yapmaya çalıştıklarını da sanmıyorum ama hayvalsal iğrenç bir bir kokusu vardı.Şişesi için bile alamadım

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, simdiye kadar sadece kokusu harika degil dediklerinizi gordum. 20 yasindaki birine sizce harika kokan hangi parfumler gider? 3-4 oneride bulunabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Parfüm önerilerini yeni forum adresimiz olan http://parfummerakiforumu.blogspot.com'a üye olup, oradan yapabilirsiniz.

      Sil
  12. Chrome'un kalıcılığı ve farkedilirliği rezalet.Kokusu da aynı deterjan. Paraya yazık...sakın ha!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum.bana sadece sabun gibi koktu.çevremdekilerde çok farklı düşünmüyordu.vasat denemeden almayın.

      Sil
  13. Sizce bi liseli bunu kullanabilir mi?

    YanıtlaSil
  14. liseliysen mümkünse parfüm kullanma. liseli adamın parfümle ne işi olur allasen. cin olmadan şeytan çarpmaya kalkışıyorsunuz, önce biraz büyüyün olgunlaşın sonra parfüm kullanın.

    YanıtlaSil
  15. Ya kardeş ne alakası var liseli olmayla koku kullanmanın..Adam o yaşa uygun kokular tercih eder..Ben lisedeyken o yaşta fahrenheit kullanan tipler vardı 15 yaşında..Yaşlı amcalar gibi laf etmişsin delikanlıya :)) Bence merakı varsa kullansın şöyle güzel aromatik ve şekerli kokularla başlar..Ön yargılı olmamak lazım...Güzel kokmak lüks değil gerekliliktir bence..

    YanıtlaSil
  16. axe ve dunlop .. biz lise çağlarındayken paramız anca bunlara yetiyordu :))

    YanıtlaSil
  17. Hayatimda kullandığım ve tekin acardan aldığım en kötü koku 10 dakika bile insan üzerinde kalmayan bir koku fiyatına 169 lira verdiğim ve beddu. Ettiğim en kötü koku kesinlikle almayin hele tekin aacardan tamamen kkolanya traş losyonu gibi bir şey yaktın beni tekin acar

    YanıtlaSil
  18. İade değişimi istedim tekin acardan dedim parami istemiyorum uzerine para koyup başka parfüm almak istiyorum bana verilen cevap beyfendi acilan parfüm iade ve değişim yapilmaz insan düşünür acilmayan parfüm nasıl denenir çok ayip ettin Tekin acar

    YanıtlaSil