5 Ocak 2012 Perşembe

Caron – The Third Man / Le Troisieme Homme (Eski Formülasyon) (1985)


Caron – The Third Man / Le Troisieme Homme (Eski Formülasyon) (1985)  Markanın klasikler arasındaki yerini almış erkek parfümü.

Merhabalar sevgili parfüm severler. Yada güzel koku avcıları mı demeliydim. Belki de parfümlerin sihirli dünyasının esirleri. Güzel kokunun peşinden gitmeye and içmiş sarhoşlar mıyız diye düşünüyorum bazen. Hatta daha genele yayarsak yaşadığımız hayat aslında bir hayal dünyasından mı ibaret? Bu  felsefe kokan soruları yine bir başka yazıya bırakalım. Şimdi biraz sinemadan bahsetmeye ne dersiniz? Çünkü bugünkü parfümümüzün ucundan da olsa sinema ile bağlantısı var. Şöyleki…

 İngiliz sinemasının önemli yönetmenlerinden Carol Reed’in 1949 yılında çektiği bir film. Başrolünde ünlü Amerikalı oyuncu, yönetmen, yazar ve yapımcı Orson Welles’in oynadığı ve ikinci dünya savaşı sonrasındaki Viyana’nın halini anlatan bir film. Ama önce filmin başrol oyuncusu ve çok ilginç bir insan olan  Orson Welles’den bahsetmek istiyorum.

George Orson Welles 1915 yılında Amerika’da doğmuş. 2 yaşında yetişkin bir insan olarak konuşabiliyormuş. 3 yaşından itibaren okumayı tamamen öğrenmiş. 5 yaşındayken Shakespeare’in oyunlarını ezberliyormuş. 9 yaşındayken babasıyla çıktığı gezide dünyanın dörtte üçünü dolaşmış. Annesini 9 yaşında, babasını ise henüz 15 yaşındayken kaybediyor. Daha sonrasında ise tiyatro, televizyon ve radyo alanlarında yarattığı eserler ile 20. yüzyılın sanat hayatına önemli katkılarda bulunuyor.

Böylesine dolu dolu ve ilginç bir hayat hikayesini okuduğumda  büyük bir dahi olmanın Allah vergisi bir şey olduğunu hissediyorum. Oysa birde kendimin veya etrafımdakilerin yaşamlarına bakıyorum. Ne kadar sıradan ve heyecansız. Bilmiyorum sizde benim gibi mi düşünüyorsunuz.

                                                Orson Welles'in The Third Man filminden bir sahne.

Orson Welles’in oynadığı bu kült filmin ismini sanırım tahmin etmişsinizdir. “The Third Man” filmi İngiliz sineması için ne kadar önemliyse, Caron’un The Third Man isimli parfümü ise bizim için böylesine önemli olmalı. Evet bir sinema filminden esinlenilmiş ismiyle ve konseptiyle karşımızda bir parfüm klasiği var. Bir parfümün geri planında böylesine bir sanatsal etkilenme olması, eski parfüm üreticilerinin yaptıkları işe ne kadar saygı duyduklarını gösteriyor bize. Hatta tasarladıkları parfümleri bir sanat eseri olarak bile görüyorlardı belki de.

Önceki haftalarda Caron Pour Un Homme’u incelemiştim. Şimdiyse sırada The Third Man var. Bazı yerlerde parfümün Fransızca ismi olan Le Troisieme Homme olarak da geçiyor. Şişesinin üzerinde ise Le 3’Homme olarak yazılmış. Yani hepsi aynı parfüm.

Tarz olarak fragrantica’da aromatik-odunsu olarak sınıflandırılmış. İlk sıkıldığında The Third Man karekterini hemen belli ediyor. 1980’lerin parfümlerine yakın sert, kuru ve keskin bir başlangıcı var. Bergamot ve lavanta başrolde. Biraz da limon. Çok şık ve nefis bir açılış. Biraz “eski” kokuyor. Haberiniz olsun.

Orta notalara doğru bergamot geri çekilirken lavanta biraz daha ağırlığını koyuyor. Bu andan itibaren çok erkeksi bir yasemin de devreye giriyor. Biraz da aromatik otlar. Hafiften karanfil. Bu kısım parfümün en zengin harmanlı yeri. Biraz maço, biraz da olgun erkek kokusu adeta. Orta notalar herkesin sevebileceği gibi olmasa da bence gayet kabul edilebilir. Çünkü sonuçta 1980’li yılların güçlü, erkeksi ve sert parfümlerinin bir örneği.

Alt notalarında ise yine oldukça değişiyor kokusu. Bu sefer çok tatlı bir misk, biraz vanilya ve odunsu notalar ile tam bir konfor kokusuna dönüşüyor. Beni şaşırtan şey alt notalarının bu kadar tatlı olması. Böylesi bir “eski kafa” olgun erkek parfümünde çok rastladığım bir durum değil. Belki geçirdiği reformulasyondan sonra böyle olmuştur. İlgimi çeken bir durum ise orta notalardan itibaren hafiften bir hayvansal his var. Bu da muhtemelen miskten kaynaklanıyor.   

The Third Man, tam bir 1980’ler parfümü. Bol lavantalı, aromatik otsu tarzıyla eskilerden fırlayıp gelmiş gibi. Lüks, şık, olgun ve kendinden emin. Benim tarzım bu isteyen gelsin der gibi. Bu tip eski kafa parfümleri çok seven birisi değilim. Fakat The Third Man’e hayran olmaktan kendimi alamadım. Bu kadar güzel bir harman karşısında saygıyla eğilmekten başka bir şansım yok. Bir parfüme 150-300 dolar vermeden nasıl lüks ve elegant kokarım diyorsanız doğru adres burası. Başından sonuna kadar çok güzel düşünülmüş, tasarlanmış ve emek harcanmış bir eser.

Eğer sizde günümüzün 3-4 yılda unutulup giden, bolca pazarlama ile şişirilen parfümlerinden bıktıysanız The Third Man sizi bekliyor. Yada 30-35 yaşını aştınız ve artık size daha uygun, olgun bir parfüm arıyorsanız, bol şekerli ve neredeyse birbirinin aynı sentetik kokan zıpır kokular ilginizi çekmiyorsa işte size çok güçlü bir seçenek. Artık bana “35 yaş üzerine uygun, kaliteli bir parfüm arıyorum” diye sormanıza gerek kalmadı. Muhtemelen bende ilerleyen yaşlarımda The Third Man’i kullanacağım. Şimdiye kadar denediğim en güzel Caron parfümü. Özellikle alt notaları bana Lorenzo Villoresi – Piper Nigrum’u hatırlattı. Ayrıca yurtdışındaki internet sitelerinde çok uygun fiyatlara bulabilirsiniz.

Kalıcılığı ortalamanın üzerinde. Farkedilirliği başlarda gayet yüksek. Daha sonra normale dönüyor. Sonbahar-kış mevsimi için daha uygun. Önemle belirtmeliyim ki The Third Man herkesin sevebileceği bir parfüm değil. Denemeden almak hayal kırıklığı yaratabilir.

Artıları:
+ Başlangıcı çok güzel.
+ Sonlarına doğru tam bir konfor kokusuna dönüşmesini zevkle izliyorsunuz teninizde.
+ Günümüzün sıradan ve genç işi parfümlerinden sıkılanlar için tam bir güvenli liman.
+ Yurtdışında çok uygun fiyatlara bulunabiliyor.

Eksileri:
- Orta notalarından itibaren ortaya çıkan “hayvansal” his çok hoşuma gitti diyemem.
- Herkesin sevebileceği güvenli bir kokusu yok. Aman dikkat!

Koku Güzelliği:10/9   Kalıcılık:10/7  Farkedilirlik:10/7


65 yorum:

  1. bergamot (bayılırım), lavanta ve limon muhteşem görünüyor, merak ettim doğrusu.

    YanıtlaSil
  2. Sürekli aynı şeyi telaffuz etmektesiniz de ''Yurt dışındaki sitelerde çok ucuza bulanilirsiniz'' Bulup ne yapacaksınızki ? alamadıktan sonra ne anlamı var. Siz Türkiye dışında falanmı yaşıyorsunuz, yoksa bu tamamen dikkatsizliktenmi kaynaklı.

    YanıtlaSil
  3. Caron'ların genelinde olduğu gibi Third'inde alışılmışın dışında bir kokusu var. Ama sofistike ve derin bir parfüm. Herkezin anlayabileceği ve sevebileceği bir yapısı yok, o yüzden denemeden sakın almayın. Yatagan kadar olmasada tüm Caronlar'da olduğu gibi çok hafif olmayan ağır bir koku. Ama benim şahsi görüşüm Caron'ların içindeki en iyi parfüm (en aznından denediklerimin içinde) L'Anarchiste.

    YanıtlaSil
  4. Onur mutlaka denemelisin ama biraz eski kokan bir yapısı var. Onu da göz önünde bulundurmalısın.

    Adsız "Yurt dışındaki sitelerde çok ucuza bulanilirsiniz" uyarısını siz yada bir yakınınız yurtdışına çıkarsa oradan getirtebilirsiniz anlamında kullanıyorum. Yoksa herhangi bir dikkatsizliğim söz konusu değil :))

    Adsız, dediğin gibi Caron'lar genel yapıları ile herkese hitap eden parfümler değil. (Denediklerim adına) L'Anarchiste ise biraz sıradan buldum. Belki de beklentim çok yüksekti. The Third Man bence L'Anarchiste'i rahat geçer koku güzelliği ve derinlik anlamında.

    Yatagan da elimde mevcut. Önümüzdeki haftalarda onu da inceleyeceğim.

    YanıtlaSil
  5. L'Anarchiste daha sade fakat çok dengeli uyumlu bir harmana sahip. En ufak bir yapaylık yok köşeli olmayan daha yumuşak bir parfüm. 2000 yılında çıkmasına rağmen sanki daha eski ve elegants kokan tamamen kült bir parfüm. Belki günlük kullanılacak bir parfüm değil ama benim gibi genelde sürekli elinizde 8-10 ayrı parfüm bulunan biri iseniz bunlardan biri kesinlikle L'Anarciste olablir. Farklı olmak adına gerçekten iyi ve uygun altarnatiflerden biri. Third ise daha kompleks ve derin bir koku. Third için oldukça hassas bir buruna ve iyi bir parfüm tecrübesine ihtiyacınız var bence. Herkezin anlayabileceği bir yapısı yok, muhtemelen taze bir burunda heba olup gidecektir. Yatagan ise inanılmaz sert, köşeli ve maskülen bir koku. Bir çok insanın yanına bile yaklaşmak istemeyeceği bir koku. Azzaro,Polo gibi kokular yanında feminen kalabilir yani :))
    Bu arada Sevgili parfüm merakı yurt dışına çıktıkdan sonra gidip niye internet sitelerinde alıyorsunuz. :)) Bu parfümleri yurtdışında mağazalarda zaten çok uygun fiyatlara bulmak mümkün. Hem ben bu güne kadar yurt dışına çıkıp internetten parfüm sipariş edip onu bekleyenide görmedim. :)) Bu konudada yeni bir trend oluşturdu :) Cem

    YanıtlaSil
  6. Ya arkadaşlar 212 vip deneyen varmı yeni çıkmış çok övülüyo.

    YanıtlaSil
  7. Ya konuyla alakasız ama bişi sorucam. İnternette kokudankokuya diye bir site var. Bu site hakkında bilgisi olan yada buradan alışveriş yapan varmı. Türkiye'de bulmakta zorlandığım bazı ürünleri bulmak mümkün. Hatta üretimden kalkanların bazılarını bile. Ama tabi zor bulunan bir ürün olunca fiyatlarda yüksek oluyor, gerçi önemli olan parfümün orjinal olduğu. Bilgisi olan varsa bir paylaşsın lütfen Cem

    YanıtlaSil
  8. aslında eski tip kokular pek ilgimi çekmiyor. D&G The One ve Chic sürekli kullandığım kokular, arada Dior Homme vs.. belli bir popülariteye sahip olmalarını bir yana bırakırsak, özelikle The One herşeyiyle istediğim koku (yani bilindiği belkide piyasa işi olduklarından değilde, gerçekten sevdiğim için kullandığım kokular). genede ağır başlı, biraz "eski" kokan bir kokuya ihtiyaç duymuyor değilim arada. ciddi iş görüşmeleri yada iş yerinde ciddi toplantılar, delikanlı ortamları vs.. :) şimdilik bu konuda en beğendiğim koku Bvulgari Pour Homme her ne kadar çok ısınamasamda; genede takip ediyorum ve deniyorum arada sizin bu tip yüksek puanlar verip önderdiğiniz klasik kokuları. Caron'da da dediğim gibi, (aradığım tipte bir koku değilse bile) özellikle başlangıcı çok davetkar gözüküyor, bulabilirsem mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  9. Cem Bey ben o siteden alış veriş yaptım. Fahrenheitın eski harmanını bir tek orada bulabilmiştim, 50ml olanına 100ml parası verdim ama memnun kaldım. Piyasada fazla bulunmayan kokuları bulabiliyorsunuz orada. Ayrıca tester ve kutusu kaybolmuş ürünleri de uygun fiyata bulabilirsiniz.
    Neyse fazla reklamını yapıyor gibi olmasın da ben memnun kaldım sonuçta.

    YanıtlaSil
  10. bu tarz eski kokuların sahtesi olmaz, bence Gittigidiyordan da alabilirsiniz.zaten bu tarz ürünleri sadece 1-2 satıcıda ancak bulabilmektesiniz.

    YanıtlaSil
  11. Valla ben yataganı hic oyle maskulen bir canavar olarak gormuyorum,cem bey saydiginiz o powerhouse kokularla bence hic ilgisiyok,yatagan oldukca yumusak, nemli,agaçsi bir koku korkmadan kullaniniz efendim

    YanıtlaSil
  12. third man, yatağan, pour homme üçü de caron un genel tarzı olduğu itibarı ile eski kafa koku sevenler için gerçekten güzel ve kaliteli kokular. fakat bu üçlü içinde third man gerçekten öne çıkıyor, bir parfüm şişesi yüzlerce dolar olmadan da nasıl elegant kokabilir diyorsanız bu parfümde cevabını bulabilirsiniz. fakat buradan kör alışa müsait bir koku olduğu izlenimi çıkmasın denenmeden alınacak bir parfüm değil kesinlikle.

    YanıtlaSil
  13. Ebay'den sipariş ettim, şu an kargoda. Merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğim kadarıyla yurtdışından parfüm alışverişi yasak. Yurtdışında yaşıyorsunuz sanırım.

      Sil
  14. Ebay den sipariş ettiğim Caron Third Man bugün geldi. Amerkadan İstanbul a gelmesi 12 gün sürdü. Meyhettiğiniz kadar varmış. Teşekkürler.
    Haydar.

    YanıtlaSil
  15. Parfummerakı,

    Ebay USA ve extrascents.com dan siparişlerim sorunsuz geldi. Sanırım 100€ limitini aşmadığım için sorun çıkmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haydar bildiğim kadarıyla yurtdışından hala parfüm alımı yasak. Geçtiğimiz aylarda bir yönetmelik çıkmıştı. Hatta bir çok parfümün gümrükten geri döndüğü haberleri geliyordu.

      Acaba bu yönetmelik yayından mı kaldırıldı biz duymadan. Ya da gümrükte pek sıkı tutmuyorlar demek ki bu yasağı.

      Hatta bu yasak yüzünden strawberry.net'in Türkiye'ye gönderimleri bile durmuştu. Çok iyi biliyorum.

      ebay.com'dan gelebilir. Çünkü orada parfüm dışında bir çok ürün var. Ama extrascent.com'um bir parfüm sitesi olduğu isminden bile belli. Nasıl girmiş gümrükten gerçekten ilginç.

      Sen son zamanlarda extrascent.com'dan alışveriş yaptın mı?

      Sil
  16. 2 hafta önce alışveriş yaptım.100€ limitine takılmadıktan sonra gelmesi lazım. Neden özellikle parfüm yasaklanır anlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım büyük parfüm şirketlerinin halt etmesi. Millet ucuza yurtdışından alırken, o yolu tıkayıp kendileri daha çok parfüm satacaklar.

      Neden yasaklandığını bende bir anlayabilsem...

      Sil
  17. Merhaba Haydar bey ben de Ebay dan ve ya amazon dan sipariş etmeyi düşünüyorum fakat satışlarda shipping free mi yoksa Türkiye ye ulaşım için ekstra kargo ücreti ödüyor muyuz yada ne kadar ödüyoruz? Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu soruma verebilecek cevabınız varsa sizin de cavabınızı alabilirim parfummeraki :)

      Sil
    2. ebay.oom'dan alışverişlerinizi bildiğiniz üzere kişisel satıcılardan yapıyorsunuz. Onun için her satıcı kargo fiyatını orada belirtiyor.

      Oradaki satıcılarla iletişime de geçebilirsiniz.

      Sil
    3. çok teşekkürler dostum, ben de siparişimi fragrancex.comdan verdim. Third man by caron için 30+15 shipping olmak üzere 45 dolar verdim ama fazla mı verdim bilmiyorum. Neyse bu site bana çok şey öğretti daha da öğretecek eminim, size çok çok teşekkürler parfummeraki :)

      Sil
    4. @Adsız 21 Ekim 2012 14:33;
      fragrancex.com'dan verdiğin sipariş eline ulaştı mı acaba? kenan

      Sil
    5. kenan elime bugün ulaştı ama yaklaşık 20 günü geçti, ayrıca ben elime ulaşanı elden çıkarmak istiyorum almak istersen sana iletebilirim. Bugün itibarıyla yurt dışından arkadaşım geldi ve sipariş parfümüm guerlain elime geçti. İnternetten sipariş ettiğimi değil diğerini kullanmayı düşünüyorum geliş fiyatına sana gönderebilirim ama çabuk cevap ver dayanamayıp onu da kullanabilirim. İletişim imtekinacar@hotmail.com. Yazan; kadir

      Sil
    6. Ayrıca Ankara'dayım ve burda isen elden de teslim edebilirim. Hatta paket bugün PTT de imiş sanan direk yurtdışından gelen paketiyle bile verebilirim. Bu arada bana maliyeti eksiksiz 89 lira oldu bunu da bil..

      Sil
    7. Adsız ankaradaki ptt kargo işlemedeki gümrükten geçtimi paket?

      Sil
    8. geçti güzel kardeşim hiçbir sıkıntı olmadı. Problem oluyor diye üst bölümde yazan arkadaş galiba kota nedeniyle geçemeyeceğinden bahsetmiş. Ondan haberdar değilim yani 200 euro veya dolar üstü alımlar geçemeyebilir gibi anladım. Tabi doğru anlamışsam...Onu da bu meblağların üstünde sipariş verenler tam anlamıyla öğrenebilecekler ama şu an ben değilim :)

      Sil
  18. değişik bir koku.su an gıdıp parfumerıde denedıgınız kokular bırbırne bırebır benzemesede verdıklerı hıssıyat aynı gıbı.thırdman denedıgım hıc bır parfume benzemıyor.lavanta kullanımını sahsen begenmedım rebul lavanta kolonyası veya tarıs lavanta kolanyasını begenen bırı olarak thırdmanda daha dogal bır lavanta beklıyordum.cok sert bır lavanta kullanımı var.5 dakıka bu koku bana gore degıl dıyorum sonrakı 5 dakıka ne guzel kokuyorum dıyorum karar vermedım.denemeden alınmamalı ucuz fıyatı ve dekant aldıgım ıcın aldıgıma pısman degılım ara ara kullanabılırım.fsater

    YanıtlaSil
  19. Merhaba parfummeraki, yorumlarımın yoğunluğundan anlayacabileceğin üzere sitenin sıkı bir takipçisiyim :). Şöyleki internet üzerinden sipariş ile şu meşhur parfümünden getirttim, Caron The Third Man. Parfümü fragrancex.com adlı siteden aldım. Parfümün orjinal olduğuna inanıyorum zaten o sebeple önce satışa sundum sonra bir merak saldı siteyi iyice araştırmak istedim. Tüm forumları yorumları hallaç ettim ama net bir kanaate varamadım. Çoğu olumsuz yorum shipping üzerine, ulaşmayan kargo, paket kaybolması iade olmayan para vs gibi ama ürün orjinalliği ile ilgili çoğu ürünlerinin orjinal olduğunu belirtmekle beraber bazıları fake ürün olduğunu yazmış. Benim sorunum burda başlıyor ki parfümlerden çok iyi anlamıyorum, koku bence senin tarifindeki gibi ve hoş da bir koku fakat kalıcılığı çok zayıf. Şimdi Caron resmi iletişim adresine mailler gönderdim. Ama bir de senden yardım almak istedim. Senin yorumunu yazdığın parfümü güvenilir bir yerden aldığına kesin gözüyle baktığım için senden bir ricam olacak. O da şu ki parfümü şuan kullanmaya başladım ve bitirmeye yakın içindeki az bir miktarla sana yollamayı düşünüyorum. En iyi test süzgecinin koku üstadları olacağını düşündüğüm ve seni iyi bir koku üstadı gördüğümden değerlendirme için ürünün bir miktarını göndermek isterim. Bu kanaldan bir cevap atarsan ona göre detaylandırabilirim. Teşekkürler Kadir.. (imtekinacar@hotmail.com)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Kadir,

      Bloguma katkılarını beklerim.

      Fragrancex'in kargosu oldukça problemli. Onun için pek tavsiye etmiyorum. Ama sahte parfüm sattıklarını ise hiç sanmıyorum. Sonuçta Amerika'nın en büyük parfüm sitelerinden birisi. O forumlardaki yorumları çok ciddiye alma. Daha kullandığı parfümün ne olduğunu bilmeyen arkadaşlar heyecanla akıllarına geleni yazıyorlar. Sahte olacağını sanmıyorum.

      Kalıcılığının az olmasının sebebi parfümün uzun süredir depolarında beklemiş olması olabilir. Yani taze değildir belki de.

      Sil
    2. Merhabalar Raşit Bey
      Verdiğiniz bilgi ilginç gerçekten, oysaki ben parfümlerin pek bozulabileceği ile ilgili bilgiye sahip değildim. Demek bekleme süresi bazı olumsuzluklara sebep olabiliyor.

      Ama parfümün orjinalliği ile ilgili aydınlatıcı bilgin beni mutlu etti. Zaten orjinal olduğunu düşünüyorum ama tam emin olamıyor insan.

      Gerçi koku güzelliği çok iyi. Kalıcılığı ise aslında fena değil ama ben Guerlain L'instant extreme ile fazla kıyasladım galiba ondan kaynaklandı. Guerlain EDP form olduğu için galiba kalıcılığı çok iyi.

      Ayrıca güvenilir site araştırması yapmaktayım şu sıralar bir iki site var ama onların da kargo hizmeti sınırlı ülkeye. Fragrancenet isimli bir siteyi araştırıyorum bu ara, onlarla ilgili de olumlu yorum çok ayrıca akredite bir firma olsa gerek ama fiyat karşılaştırması henüz tam yapamadım.

      Neyse çok uzatmayayım yardımın için teşekkürler, siteye katkıda bulunmak isterim inşallah güvenilir veriler elde edebilirsem sizle de paylaşırım. Selamlar

      Sil
    3. Guerlain L'instant extreme ile Caron biraz farklı parfümler. Guerlain L'instant extreme çok güzel parfüm evet ama third Man'in kendine özgü bir stili var. Hem kokusunun hemde çevreye yaydığı enerjisinin eşi benzeri yok. Onlarca yıldır eskimemesinin sebebide bu bence. Düşünüyorumda günümüzün onca sentetik tabanlı parfümlerinin moda olduğu bir devirde bu sanat eserinin gizli kalması ve Türkiye'de satılmaması büyük bir talihsizlik.

      Bir parfümün kokusu sizi alıp ne kadar uzaklara götürüyorsa o parfüm o kadar güzel demektir. Third Mani anlamanın en iyi yolu birazcık göğsüne sıkıp uzanarak hayaller kurmaktır.. İnsanın hayal gücünü zorlayan bir parfüm Caron Third Man.. Makyajsız haliyle dünya güzeli seçilmesi gereken bir kadın bence Caron Third Man. Saf ve Temiz..

      Kolay Gelsin.

      Sil
  20. Bloğunuzu ilgiyle takip ediyorum. Caron third man ile sayenizde tanıştım. Yazacak çok şey var ama nereden başlayacağımı bilemedim. Türkiye de testerı olmadığı için yurt dışından sadece tavsiyenize güvenerek getirttim. İlk başta 30 yaşında biri olarak ve fazla parfüm tecrümem olmadığı için açılıştaki o boğucu lavantanın benim yaşıma ve karakterime ağır kaçtığını düşündüm.
    Tam tersi açılışını değilde orta ve alt noktaları beni benden aldı. Anlatırken parfümün gerçekten hakkını vermişsiniz bence.

    Bu arada çok başarılısınız, hobby olarak yaptığınız bu işi umarım ileride profesyonel olarak yaparsınız. Altına imzanızı atmış olduğunuz bir parfümün tüm dünya tarafından bilinmesi ve insanlar tarafından kullanılması kulağa nasıl hoş geliyor. Sizin gibi bir yeteneğim olsa şansımı zorlardım. İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim.

      Hayatın insanlara neler getireceğini hiç birimiz tahmin bile edemeyiz. Neden olmasın.

      Sil
  21. Bende fragrancex den arkadaşların gelen kargo yorumlarına aldanarak parfüm sipariş verdim ( 2 ürün, 16 dolar kargo ile 62,40 dolar ) . Parfüm için gümrükten ihbar kağıdı geldi. Gittim vermediler ve paketi iade ettiler. Paramı almak için irtibata geçtim, iade olalı 3 hafta oldu paramı geri alamadım henüz. Ayrıca firmanın gönderdiği cevapta, ürün sorunsuz olarak kendilerine ulaşırsa anladığım kadarıyla 32 dolar kesinti yapacaklarını ( geliş ve gidiş kargo ücreti ) belirttiler. Ürünleri Gelen arkadaşlar çok şanslı, bence hiç riske girmeyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun. Umarım sorun bir an önce çözüme kavuşur.

      Benim de sürekli üzerinde durduğum konu buydu. Yurtdışından parfüm alışverişinde böyle büyük riskler var. Bildiğim kadarıyla hala yasak mevcut parfümlerle ilgili. Mümkün olduğu kadar yurtdışından almamak lazım.

      Sil
  22. Raşit bey merhabalar, dört mevsim kullanılabilecek parfüm önerebilir misiniz bir kaç tane zahmet olmazsa,özdeşleşebilecek bir parfüm,teşekkür ederim. emre. hoşlandığım tarz dolce gabbana the one tarzı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Dört mevsim kullanılabilecek parfümler çok sık karşımıza çıkmıyor. Onun için bir sürü örnek veremeyeceğim. The One baharatlı yapısıyla sıcak yaz günlerinde keskin kaçabilir. Tarzı The One'a benzemese de Bulgari Pour Homme (Şeffaf şişe) tavsiye edebilirim. Ayrıca Vera Wang For Men'de düşünülebilir.

      Sil
  23. Şu ana kadar denediğim parfümler içerisinde; Baz notasında yer alan en farklı vanilya kullanımına sahip kesinlikle. Dönemine bakılarak, günümüzde dahi rahatça kullanabilirliği geçerli olan 3rd Man'in temel notasındaki kremsi ve az bir şey kirli kokan vanilya kullanımına saygı duymaktan başka bir şey yapamam. Bu arada üst ve kalp notasıda benim beğenim için gayet yeterli oldu.

    YanıtlaSil
  24. parfüm merakı hayvansallık varmış yani APLS severek kullanan birisiyim ondada hayvansallık var caron da hafif de olsa tatlılık varmı acı koku sevmem ? bu drumda kör alış veriş yapcam ? sorumlusu sen olursun beğenmezsem amouage ciel istedik elden geçirmemişssin napalım :D hala deli oluyorum aklıma geldikçe bütün amouagele elinden geçmiş bi ciel yok :D






    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. The Third Men'de çok hoş bir hayvansallık var. APSL'deki kadar abartılı değil. Oldukça tatlı bir kokuya sahip ama bıktırıcı değil. Nefis kullanılmış tatlılık.

      Ben rahatlıkla tavsiye ederim ama beğenmezsen sorumluluk kabul etmem :))

      Sil
  25. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayvansılık yok bence. Baharat ve güzel bir tatlılık. Başka da bir şey yok. Bence paranı daha güzel parfümlere harca. Koklayınca dünyan değişmeyecek.

      Sil
    2. hiçbir parfüm dünyayı değiştirmez. Bence sen paralarını kokoş parfümlere harcama, buna harca.

      Sil
  26. selamlar
    uzun bir süredir bu ürünü denemek istiyordum ve amerikaya giden bir arkadaşımdan sipariş ettim
    aslında parfümmerakı 'nın zewvkine güvenerek kamikaze bir siparişti fakat beklediğimi bulamadım
    dediği gibi parfüm çok kişisel bir tercih ve koklamadan almamak lazım!
    şişeden 8-10 fıs sıktım ve öyle duruyor bir süredir.
    bilmiyorum ne yapacağım

    YanıtlaSil
  27. Bu parfümü Fransada yaşayan bir akrabama getirttirdim. Yaklaşık bir haftadır bende.yazın biraz ağır kaçacak bi parfüm sanırım. Ama koku karakteristiği çok ilginç. çok gizemli ve karizmatik. sıradışı.. gerçek bir erkek parfümü.

    YanıtlaSil
  28. Caron Third Man günlük kullanılacak bir parfüm değil. Özel günlerin parfümü. Toplantı, Düğün, Tanışma .vs. Güzellikmi Karizmamı diye bir seçim yapmak zoruda kalırsanız eski parfümler size karizmayı verecektir. Ancak Third Man karizmanın yanında aynı zamanda güzel bi parfüm. İkisi bi arada anliycanız :)

    Yazın kullanmayın yoksa sizde soğursunuz hemen bu parfümden. Sonbahar ve kış parfümüdür zira kendileri. Kalıcı bnir parfümdür. 12 saatten fazla kalıcılığı var. Hatta tende 24 saat sonra bile algılanıyor. Kokoş parfümleri beğenenler uzak dursun. İlk açılışı azcık serttir söliym. Ama yarım saat sonra koku oturduğunda rahatsız edici bi yayılması yoktur. Bazı parfümler mide bulandırıcak kadar farkedilir durumda. Ama Caronda muazzam bir ölçü var.

    Çok gizemli bir parfüm. Kapalı bir kutu gibi. İçinde gizli bir sır.. Ne abisi yatağan gibi çok sert nede büyükbabası Pour Homme gibi kirli ve yumuşak. Bakmayın 1980'lerden kaldığına, hala günümüze uygun. Drakkar Noir tarzı değil anlicanız :) Bu parfümü Biber Custin beğenmez belki ama Bruce Wills, Al Pacino, Andy Garcia, Jason Statham gibi tarza sahip erkeklerin sevebileceği bir parfüm.

    Feminen ve unisex parfümlerden hoşlananlar uzak durmalı kanımca. Parfüm zevk meselesi tartışılmaz elbette. Ben bunun üstüne parfüm tanımadım. Hele o sonlarındaki gizemli kokusu.. Anlatılmaz yaşanır :)

    YanıtlaSil
  29. Le Troisieme Homme, tamam çok güzel bir parfüm, her dakikası ayrı bir sürpriz olarak kabul edilebilir. Bununla beraber gerçekten biraz insanı yoruyor. Sakin kafayla mutlu ve huzurlu iken kullanmak lazım bence. Aksi takdirde; stress altında zaten taarruz altındaki algılarınıza hücum eden yeni bir cephe açılıyor sanki. Hele bir de koku iştahınız açık ise....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu parfümü çözemedim hala. bugün sabah kullanıyorum muazzam bir koku, tüm notaları adeta ruhumda hissediyorum. Yarın kullanıyorum dünkü kokuyu algılayamıyorum, sanki parfüm değişmiş gibi oluyor. Ertesi gün bir daha kullanıyorum muazzam tek kelimeyle. sonraki gün maalesef algılayamıyorum dün algıladıklarımı. Havaya göre kokuşumu değişiyor anlayabilmiş değilim.

      Sil
  30. Third Man'in çok öenmli bir eksiğini tespit ettim. Paylaşayım..

    Herşeyden önce koku ve doğallık anlamında bir şaheser. Ancak bu parfüm kışın tükettiniz tükettiniz, tüketemezseniz yaza doğru bozuluyor. 125 ml. olarak satılıyor ve çok fazla. 50 ml. olacak şekilde üretilseydi kışın alınıp kullanılabilirdi. Ama inanın şişenin yarısı ziyan oluyor. Uygun şart falan dinlemiyor bu parfüm. Kışın bitirmeye bakın.

    YanıtlaSil
  31. çok aradım fakat Türkiye de the third man i satan yok.sadece bellamola caron satıyor orda da bu yok. mail attım bakalım ne diyecekler. gördüğüm kadarıyla çok seveni var, eğer satışa açarlarsa bizim için bulunmaz fırsat olur.

    YanıtlaSil
  32. bu parfümü ilk sıktığımda bana çocukluğum parfümlerini aklıma getirmişti sonradan baktım ki 1985 yılının parfumuymüş evet dedim doğru bi izlenim... raşit beyin dediği gibi kesinlikle herkezin beyeneceği türden değil ve eski bir yapısı var ben ilk ve orta notalarını kendime yakın bulmadım gerçekten 30 yaş altı için uygun değil belkide 35,,, ve son notaları gerçekten inanılmaz güzel dior homme ye benzetmedim desem yalan olur onun gibi konfor dolu bi son oldu... benim açımdan her ne kadar son notaları enfes te olsa alıp kullanacağım bir parfüm değil.. fakat küçük bir decantının denenmesi gereken bir koku

    YanıtlaSil
  33. Third Man artık eski Third Man değil. Bu parfümü ilk olarak 1997 yılında almıştım. Tabiri caizse aşık olmuştum kendisine. Paris de ki ana butiğinden akrabalarıma getirtecek kadar hemde O tarihten beri kullandığım bir kaç parfümden biriydi. Re formüle edilinceye kadar..

    2013 yazında aldığım şişe beni şaşırtmıştı. Kokusu biraz benzemekle beraber oldukça farklıydı. Berber vari ucuz bir parfüm kokusu geliyordu şişeden. İnternette yeniden formüle edildiğini okuduğumda inanamadım.. Beklentileri karşılayan bir parfüm neden yeniden formüle edilerek kokusu daha kalitesiz hale getirilir ki..

    Ama inanmadım olamaz dedim. Paris'ten ana butiğinden getirttim bir tane kuzenime. Sonuç hayal kırıklığı..

    Third Man artık o Third Man değil maalesef. Koskocaman bir hayal kırıklığı.. Terkedilmiş gibi hissediyor insan kendini..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gayet güzel anlatmışsınız durumu. Sizin gibi hissediyorum bende. Çünkü buradaki yorumu yazdığım eski formül The Third Man'di. Yenisi de elimde mevcut şu an. Bende şaşkınım böylesi değişim karşısında.

      Sil
    2. Kalıcılık sıfır olmuş aynı zamanda. Kokusunu bozmuşlar. Yarım saat sonra parfümden eser kalmıyor.

      Sil
    3. eski versiyonunu kullanmadığım için kıyaslama yapamayacağım ama ben bu parfümü çok beğendim..baskın olan karanfil kokusuna ise bayıldım..buraya kadar olan kısmı zevk meselesi olduğu için göreceli fakat kalıcılık konusunda kesinlikle katılmıyorum..sabah sıktığım parfüm akşam eve gelip duş alıncaya kadar tende kalıyor ve farkediliyor .. Bu arada parfüm merakı ve adsız adlı kullanıcı arkadaşlar, eski versiyonuyla ilgili yaptığınız yorumları imrenerek okudum..bu seriyi bulma şansımız var mı sizce?

      Sil
    4. Eski versiyonu Türkiye'de bulmanız mümkün olmayabilir çünkü artık yeni formülasyonlar üretiliyor. Yurtdışındaki sitelerden bulabilirsiniz.

      Sil
  34. (Mete)… Burada okuduğum yorumdan sonra yurtdışından sipariş vererek denemeden edindiğim tek parfüm. Elime geçeli 7-8 ay oldu. Sonuç ciddi bir hayal kırıklığı. Elimdeki en sıra işi parfüm diyebilirim. 47 yaşındayım ve 70'lerin sonlarından itibaren nitelikli parfümler kullanmış birisi olarak şimdiye kadar kullandıklarım içinde üzerimde en kişiliksiz duranı dersem abartmış olmam. Şu anda çok eski, çok modası geçmiş duran ve benim de bugün kullanmaya yanaşmayacağım ama bir dönemin efsanesi olmuş kokulara halen saygıyla yaklaşıyorum. Bu parfümdeki problem eski durması değil, eski birçok parfüm bundan daha iyi diyebilirim. Sorunu önce kendimde aradım ve The Third Man'i yargılamak için acele etmeyip değişik zamanlarda kullandım. Hatta bu yorumu yazmaya başlamadan önce bir kez daha şişenin kapağını açıp olumlu bir şeyler yakalamak için kendimi zorladım. Maalesef "berbervari ucuz bir parfüm" ifadesine katılıyorum. Sevgili Parfüm Merakı, parfümler hakkında yazarken reformülasyon geçirmiş olanları özellikle belirtmenizde fayda var diye düşünüyorum (tabi bu durumdan haberiniz yoksa yapacak bir şey yok). Hatta sizin elinizdeki eski formülse onu değil yeni formülü yorumlamanız daha anlamlı olacaktır sanıyorum. Benzeri bir sıkıntı Dior Homme EDT konusunda da yaşanmıştı. Gene de bu tür kazalar, yazılarınızı takip etmeme engel değil. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,

      Değerli katkınız için teşekkür ederim. Eleştirinizde haklılık payı muhakkak var. Parfümler artık çok fazla reformülasyon geçiriyor ve çoğu zaman haberimiz bile olmuyor bu durumdan.

      The Third Man'de anladığım kadarıyla ciddi bir reformülasyon geçirmiş. Benim denediğim eski versiyonuydu ve inanılmazdı. Yeni şişesini de aldık bir yurt dışı siteden. Fakat eski halinden oldukça değişmiş olduğunu fark ettim. Sanırım incelemenin başlığında eski versiyonu yazdığımı belirtmem gerekirdi. Şimdi düzeltiyorum.

      Dior Homme konusunda ise bir sıkıntı yok. Eski formülasyonu yazdığımı belirttim orada. Yeni formülasyonları pek deneyesim yok çünkü hayal kırıklığı yaşayacağımı biliyorum. Onun için elim yeni formüllere gitmiyor. Yine de Dİor Homme ve Intense'i sanırım yeni hallerini deneyip, yazacağım ilerleyen aylarda.

      Sil
    2. Cevabınız ve düzeltmeniz için teşekkürler. Neyse ki pek pahalı bir parfüm değildi :) Hatta denemeden parfüm edinmemek gerektiğini öğretmesi bakımından gayet ucuz bir dersti diye de düşünülebilir. Dior Homme ve Intense ile ilgili yeni yazıları bekleyeceğim merakla. Kolay gelsin. Sevgiler.

      Sil
  35. Ben de sozu gecen yabanci alisveris sitesinden gecen sene aldim.Herkesin ovgu ve saygiyla sozettigi parfum bu muymus dedim kendi kendime..bendeki sisenin bozuk olabilecegini dusundum, koku bahsedildigi gibi berbervari ucuz bir parfüm hissiyati veriyor ayriyaten kalicilik ve farkedilirlikte sasilacak derecede kotu.Yeniden formule edilmis olmasi bilgisi, herseyi acikladi.(sitede de ismi Caron # 3 diye geciyor)

    YanıtlaSil
  36. merhabalar
    raşit bey ben bu parfümün açılışında da vanilya hissediyorum. acaba yanılıyor muyum. ?yoksa böyle düşünmeme neden olan benzer birşey mi var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız. Vanilya önemli bir rol oynuyor genelinde.

      Sil
  37. Bu kokuyu özetleyecek en güzel kelime: Yani :/

    YanıtlaSil