26 Nisan 2012 Perşembe

Creed – Millesime Imperial (1995)



Creed – Millesime Imperial (1995) Markanın unisex parfümlerinden.

Pierce Brosnan, Harrison Ford, Nikki Taylor, Eva Herzigova, Andrew Agassi, Sean Combs (P. Diddy), Usher, Carson Kressley, Glenn Close, Jennifer Lopez, Justin Timberlake…

“İyi de parfüm merakı bu arkadaşların bir çoğunu tanıyoruz, sadede gel” dediğinizi duyar gibiyim. Yukarıdaki isimleri birleştiren ortak nokta tahmin edebileceğiniz üzere bir parfüm.

Nisan ayının sonlarına doğru geldiğimiz şu günlerde neyse ki havalar da çok sıcak. Özellikle son bir haftadır iyice yükselen dereceler, artık “ilkbahar-yaz mevsimine uygun parfümleri incelemeye başlamalı mıyım” sorusunu sormama sebep oluyor. Madem güneş o güzelim yüzünü gösterdi ve baharın benzersiz güzelliklerini yaşamaya başladık, o zaman ağır, yoğun ve keskin kışlık parfümlerden biraz sıyrılıp, ferah kokulara yavaş yavaş geçeyim diyorum. Tabiki arada sırada yine sonbahar-kış mevsimine yakın duran parfümlere yer vereceğim. Yani “ilkbahar moduna” geçmeye başlıyorum diyebilirim.

Creed markasının önemini ve konumunu Bois du Portugal incelememde anlatmıştım. Aynı şeylerden bahsetmeyi lüzumsuz görüyorum. Bugün incelemesini vereceğim parfümün müzik, spor ve sinema dünyasından oldukça seveni varmış. En azından Creed bize böyle söylüyor. Onların yalancısıyım.


İmperial uzun zamandır merak ettiğim parfümlerdendi. Havaların da biraz ısınmasıyla artık durduğu yerden çıkarıp kendisine şans vermek istedim. İsminin başındaki Millesime ifadesini daha önce açıklamıştım. Creed kendi parfümlerini Millesime olarak sınıflandırıyor. Yani adeta “ben diğer markalara benzemem” demek istiyor. Imperial markanın resmi sitesinde “Universal” parfümlerden birisi olarak gösterilmiş. Buradaki “evrensel” terimi ile unisex denilmek istenmiş olabilir. Zaten Imperial hem kadınlar hem de erkeklerin kullanımı için düşünülmüş.

İmperial, odunsu-çiçeksi-misk olarak, kendi sitelerinde ise turunçgil-marine olarak sınıflandırılmış. Başlangıcında hafif turunçgiller sizi karşılıyor. Açıklanan üst notalarına baktığımda mandalina ve amalfi limonu görünüyor. Muhtemelen bu iki kokunun birleşiminden oluşuyor üst notalar. Fena bir açılış değil. Hoşuma gitti diyebilirim. Ama harika da değil.

Kısa bir süre sonra orta notalara geçiliyor. Burada koku rengi çok değişmeden devam ediyor. Fakat bu kısımda meyveler devreye giriyor. Kavuna benziyor. Bazı yorumcular karpuza benzetmiş. Turunçgillerde bu meyveye destek veriyor. Yani orta notalar turunçgil-meyve karşımı diyebilirim. Alt notalara gelindiğinde ise kokusu yine büyük değişimler göstermiyor. Yazlık parfümlerin vazgeçilmez alt notalarından olan misk burada da kendisini gösteriyor. Hala turunçgil-meyveli his devam ediyor. Yani özetle: Turunçgil (ağırlık mandalina-portakal), biraz limon, meyveler (kavun-karpuz benzeri) ve miskten oluşuyor kokumuz.

Bu kadar ünlü şahsiyet kullandığına göre vardır bir kerameti diyebilirmiyiz? Pek sanmıyorum. Daha önceleri okuduğum yorumlarda kafamda oluşturduğum İmperial parfümünün hayali farklıydı. Ben daha güzel bir turunçgil ve kavun kullanımı bekliyordum. Buradaki durum ise bence ortalama bir meyveli kokuya sahip. Demek ki yine kafamda oluşturduğum ile gerçek dünya birbirini tutmadı. Yani şunu demek istiyorum. Çok daha ilginç, lezzeli ve mis gibi kokan bir parfüm bekliyordum. Bu anlamda biraz hayal kırıklığı oldu. Çünkü beklentim biraz fazlaydı. Artık kafamdaki beklenti çıtamı değiştirmeliyim belki de.


Bana sıradan bir turunçgil-meyveli kombinasyondan daha fazla bir şey veremedi Imperial. Biraz fazla abartılmış bir parfüm olduğunu anlıyorum. Hele ki 75 ml.lik şişesine 200 dolardan fazla bir parayı hak ediyor mu? Benim açımdan kesinlikle hayır. Yani herhangi bir maddi sorunum olmasa bile İmperial’i alıp kullanacağımı sanmıyorum. Sıcak yaz günlerinde kullanılması daha iyi sonuçlar verecektir.

Parfümü Creed evinin altıncı jenerasyonundan Ervin Creed bizzat tasarlamış. Bir iki yerde İmperial’in Suudi Arabistan kralı Faysal için tasarlandığını, hatta kralın en sevdiği parfüm olduğu yazıyor. Ne kadar doğrudur bilemiyorum.


Luca Turin kitabında İmperial’a beş üzerinden iki yıldız vermiş. Metalik-turunçgil olarak sınıflandırmış ve kokusunu markanın en popüler parfümü Green Irish Tweed’e benzetmiş. Hiç aklıma gelmemişti ama Turin gerçekten haklı. Biraz benziyor GIT’e.

İmperial unisex olarak piyasaya sürülmüş. Hem erkekler hem de kadınlar rahatlıkla kullanabilir. İlkbahar-yaz için daha uygun. 30 yaş ve altındaki arkadaşlara uyacak gibi görünüyor. Daha üst yaş gruplarına pek gitmez diye düşünüyorum.

Artıları:
+ Eğer bolca meyveli bir parfüm arıyorsanız deneyebilirsiniz.

Eksileri:
- Orta notalarındaki kavun-karpuz benzeri kokuyu başarılı bulmadım.
- Farkedilirliği düşük.
- Yüksek fiyatını hak ettiğini düşünmüyorum.

Koku Güzelliği:10/6.5

16 yorum:

  1. parfüm merakı Estee Lauder Beyond Paradise Pour Homme nasıl bir koku değerlendirebilirmisin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyond Paradise'ı ne yazık ki denemedim. Elimde de yok. Onun için bir şeyler söylemem mümkün görünmüyor.

      Sil
    2. fresh yazlık parfümdür.armani code sport ile aynı karaktere sahip

      Sil
  2. Parfüm merakı guerlain homme intense elinizde mevcutsa değerlendirirmisiniz?

    YanıtlaSil
  3. Bu kadar para istiyorlar madem neden adam gibi bir parfüm yapmıyorlar, çok merak ediyorum! Kavun karpuza 200 dolar istenir mi hiç :)

    YanıtlaSil
  4. Marka işte modern talking içi suda olsa en az 100 dolar derler:)))

    YanıtlaSil
  5. Admin clinique happy for men farkedilirlik olarak nasıl? Sentetiklik mevcutmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Happy'i önümüzdeki günlerde detaylı olarak yazacağım. Şimdiden bir şeyler söylemem doğru olmaz. İyice incelemem gerek kokusunu.

      Sil
  6. Parfüm merakı Sculpture Nikos Homme,Cartier Roadster Homme varmı deneme boyları merak ettiğim parfümler??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki ikisi de yok.

      Fakat son incelemem bir başka Cartier kokusu olacak.

      Sil
    2. sculpture ferah bir koku aslında koku olarak güzel ama son notalarına doğru yapaylaşıyor sentetik kokuyor, o nedenle ben sevemedim. İlk notalarındaki gibi koku sürse çok güzel ama üzerinizde bir gün deneyin alacaksanız, açılışına kanmayın

      Sil
  7. Yorumlarınızın bizi götürdüğü yer bence çok doğru olmadı üstadım..Evet beklenti bu değil belki ama sizin yorumunuzdan sonra denedim bu kokuyu..Hatta bu kokuyu eşimle birlikte denedim..ikimizinde ortak görüşü şu oldu; bu parfüm elegant kokuyor..Çünkü dengeli ve sakin bir koku bu..Agresif değil ama sizi içine çekiyor yavaşça..Koku güzelliği konusunda da sizden farklı düşünüyorum..bence özellikle parfümün orta notaları çok başarılı..Çünkü doğal gelen bir meyve kombinasyonu var..Parfüm evet belki bu kadar para etmez ama yine de yaz için Creed markasında virgin island dan sonra 2 numara olur derim...Bide bu kadar kalıcılık problemi olması tuhaf gerçekten..Yine de acqua di parma parfümleri gibi düşünüp kapalı mekanda kullanmalı..Saygılar parfüm merakı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli adsız,

      Benim bir parfümü beğenmemem onun kötü olduğunu göstermeyeceği gibi sizin de beğenmeniz o parfümü şaheser yapmaz. Burada devreye kişiden kişiye değişen beğeniler devreye giriyor. Yani çok değişken bir şey parfümün beğenilip beğenilmeme durumu. Tek bir doğru yok parfümler dünyasında. Bazen 2+2=5 olabiliyor.

      Benim denediğim versiyonu oldukça sıradandı. Belki size daha iyi kokan seri denk gelmiştir. Fakat denediğim kadarıyla hayal kırıklığı oldu benim açımdan. Yoksa tam sevdiğim tarzda bir parfüm. Normal şartlarda beğenmeme gibi bir durum olmayacaktı muhtemelen.

      Sil
  8. Creed virgin island water başkadır çok severim bu kokuyuda severim bnmde tam istedğm gbi ama keşke kalıcılık ve çarpıcılıkta koku güüzelliği kadar iyi olsaydı hatta aynı bu kokuya benzeyen ve daha güçlü olan koku varsa alırm
    Ama bnm için ilk koku güzelliği olan creed lerden ilk ikim
    1 Viw
    2 orginal vetiver
    3 millesime imperial

    YanıtlaSil
  9. RANCE le vainqueur 100ml 325 tl
    m.i ile yarisir
    koku carpici kalici hissedilen bir koku deil
    sizinle yakin temesta olan kisilerin fark edecegi bir koku eşinizin çocugunuzun yani kokunun ztn kullanim amaci farkli anlayana

    YanıtlaSil